Наши извозници преговарали с руским трговинским ланцима
Представници петнаест српских компанија, произвођача и извозника прехрамбених производа, презентовали су у Москви извозни потенцијал и одржали билатералне преговоре с три водећа руска трговинска ланца „Х-5”, „Азбука укуса” и „Била”, саопштила је Привредна комора Србије.
Реализовано је више од 50 комерцијалних сусрета српских извозника и руских увозника с циљем успостављања директних пословних контаката, унапређења билатералне приврене сарадње и повећања српског извоза.
Сусрете су организовали ПКС и Министарство трговине, туризма и телекомуникација, у сарадњи с Министарством економског развоја Руске Федерације.
Вршилац дужности помоћника министра трговине, туризма и телекомуникација Маја Мандрапа Гашић истакла је да су укупни билатерални односи двеју земаља на највишем нивоу, да постоји обострани интерес за јачање економске сарадње и да потенцијал није ни близу искоришћен.
„Очекујемо да ће разговори подстаћи нове пословне иницијативе чији ће конкретни резултати допринети већем извозу у Руску Федерацију“, закључила је Маја Мандрапа Гашић.
Пословна платформа ће у наредном периоду бити дефинисана оквирним споразумом о сарадњи између ПКС-а и Асоцијације руских малопродајних трговинских ланаца „Акорт”.
Све боље тргујемо
Укупна спољнотрговинска робна размена Србије с Руском Федерацијом у 2017. години износила је готово 2,6 милијарде долара.
Укупан српски извоз у 2017. години вредео је 993,1 милиона долара и порастао је 25,12 процената у поређењу с prеthodnim периодом.
Трговинска размена у прва три месеца 2018. године бележи позитивна кретања и стабилан тренд раста извоза у Руску Федерацију у висини од 25,8 одсто, а очекује се да ће српски извоз у 2018. премашити 1,2 милијарду долара.
Директор Депртмана Министарства економског развоја Руске Федерације Михаил Анисимов истакао је да су српски прехрамбени производи заступљени на руском тржишту, препознати као квалитетни и да, иако је Русија у овом тренутку усмерена на супституцију увоза, развој и локализацију домаће производње, постоји интерес за даљим јачањем сарадње са српским компанијама.
Пласман српских производа у Руску Федерацију на основу јединственог, преференцијалног Споразума о слободној трговини и бесцаринског извоза на тржиште од преко 144 милиона становника, карактерише стартна, ценовна, конкурентна предност у односу на друге, увозне производе.
З. Д.