Naši izvoznici pregovarali s ruskim trgovinskim lancima
Predstavnici petnaest srpskih kompanija, proizvođača i izvoznika prehrambenih proizvoda, prezentovali su u Moskvi izvozni potencijal i održali bilateralne pregovore s tri vodeća ruska trgovinska lanca „H-5”, „Azbuka ukusa” i „Bila”, saopštila je Privredna komora Srbije.
Realizovano je više od 50 komercijalnih susreta srpskih izvoznika i ruskih uvoznika s ciljem uspostavljanja direktnih poslovnih kontakata, unapređenja bilateralne privrene saradnje i povećanja srpskog izvoza.
Susrete su organizovali PKS i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, u saradnji s Ministarstvom ekonomskog razvoja Ruske Federacije.
Vršilac dužnosti pomoćnika ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Maja Mandrapa Gašić istakla je da su ukupni bilateralni odnosi dveju zemalja na najvišem nivou, da postoji obostrani interes za jačanje ekonomske saradnje i da potencijal nije ni blizu iskorišćen.
„Očekujemo da će razgovori podstaći nove poslovne inicijative čiji će konkretni rezultati doprineti većem izvozu u Rusku Federaciju“, zaključila je Maja Mandrapa Gašić.
Poslovna platforma će u narednom periodu biti definisana okvirnim sporazumom o saradnji između PKS-a i Asocijacije ruskih maloprodajnih trgovinskih lanaca „Akort”.
Sve bolje trgujemo
Ukupna spoljnotrgovinska robna razmena Srbije s Ruskom Federacijom u 2017. godini iznosila je gotovo 2,6 milijarde dolara.
Ukupan srpski izvoz u 2017. godini vredeo je 993,1 miliona dolara i porastao je 25,12 procenata u poređenju s prethodnim periodom.
Trgovinska razmena u prva tri meseca 2018. godine beleži pozitivna kretanja i stabilan trend rasta izvoza u Rusku Federaciju u visini od 25,8 odsto, a očekuje se da će srpski izvoz u 2018. premašiti 1,2 milijardu dolara.
Direktor Deprtmana Ministarstva ekonomskog razvoja Ruske Federacije Mihail Anisimov istakao je da su srpski prehrambeni proizvodi zastupljeni na ruskom tržištu, prepoznati kao kvalitetni i da, iako je Rusija u ovom trenutku usmerena na supstituciju uvoza, razvoj i lokalizaciju domaće proizvodnje, postoji interes za daljim jačanjem saradnje sa srpskim kompanijama.
Plasman srpskih proizvoda u Rusku Federaciju na osnovu jedinstvenog, preferencijalnog Sporazuma o slobodnoj trgovini i bescarinskog izvoza na tržište od preko 144 miliona stanovnika, karakteriše startna, cenovna, konkurentna prednost u odnosu na druge, uvozne proizvode.
Z. D.