Почела градња новог моста преко Колубаре и Саве
ОБРЕНОВАЦ: Кинеска компанија CCCC је почела да гради нови мост преко Колубаре и Саве код Обреновца, дуг скоро 1,6 километара, и већ је постављено 50 шипова, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је рекла да ће деоница Коридора 11 од Сурчина до Обреновца бити завршена у року - до краја 2019.
Михајловић је контроле радова подсетила да је градња почела 1. марта ове године и да се радови одвијају у складу са планираном динамиком.
"Ево данас се поставља 50. шип. Радови се одвијају од четири ујутру до 20 часова, у две смене", рекла је Михајловић.
Она је казала да ће са том кинеском компанијом бити настављени разговори за градњу деонице Прељина - Пожега и да би за ту деоницу требало да буду потписани комерцијални и уговор о финансирању у новембру у Будимпешти.
Мост преко ушћа Колубаре у Саву и даље преко Саве биће дуг 1.581 метар и то је најдужи мост на тој деоници.
Градња стубова на мосту ће почети крајем јуна или почетком јула.
На деоници Сурчин - Обреновац од 17,6 км има биће укупно седам мостова и четири надвожњака.
Вредност радова на тој деоници је 233,6 милиона долара, а финансира се из зајма Ексим банке Кине.
Михајловић: Користићемо пепео у изградњи путева
Наредни уговори за државне пројекте предвидеће употребу пепела у изградњи путева у одређеном проценту, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфрастрктуре Зорана Михајловић.
"Потрудићемо се да сви нови уговори које будемо радили предвиде одређени проценат пепела, колико стручњаци кажу да може. Договорили смо се са ЕПС-ом да се пепео не наплаћује за оно сто се финансира из буџета Србије и кредита за стратешке пројекте, као што је Коридор 11 и слично", рекла је Михајловић одговарајући на питања новинара у Обреновцу.
Она је истакла да ће се тако мање користити песак, шљунак и други материјали које користимо из наших природних богатстава када градимо пут.
"Верујем да смо сада на доборм путу", додала је министарка.
Михајловић је подсетила да је још као министарка енергетике покренула то питање коришћења пепела у изградњи путева у Србији, будући да се у неким земљама у свету пепео 90 одсто користи као основна сировина за изградњу путева.
Како каже, када је постала министар грађевине та уредба о коришћњу пепела је усвојена на влади.
"Имамо пробну деоницу на Коридору 11, где желимо да користимо пепео, било је потребно више времена да се заврши одређена администрација и бирократија око тога, а зашто не знам. Оно што је до нас, ми смо све завршили и надам се да ћемо, поред пробне деонице коју радимо, пепео користити и у реализаицији нових пројеката", навела је Михајловић.