Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Значајно место Србије у пројекту Један појас-један пут

15.06.2017. 13:05 13:06
Пише:
Фото: Tanjug

БЕОГРАД: Потпредседница Владе Зорана Михајловић изјавила је да Србија и Кина имају традиционално добре политичке односе, који су захваљујући политици ове владе прерасли у још бољу економску сарадњу.

"Србија има значајно место у једном од највећих глобалних пројеката ''Један појас - један пут'' и желимо да искористимо све његове потенцијале. Овај пројекат не може да се реализује уколико нема развијене инфраструктуре у земљама кроз које пролази", казала је Михајловић.



Она је у интервјуу за кинеску државну телевизију (ЧТВ), како је саопштено, нагласила да су "захваљујући пројекту ''Један појас - један пут'' инвестиције Кине у српску инфраструктуру премашиле 5,5 милијарди евра".



Зато, како је рекла, очекује још више кинеских инвестиција, и то не само у Србији, него и у читавом региону.



Она је подсетила и да је један од Самита Кине и земаља централне и источне Европе "16 плус 1" одржан управо у Србији.



Михајловићева је за ЧТВ истакла да је Србија потписала и Споразум о стратешком партнерству са Кином који је резултирао и конкретним пројектима на којима раде кинеске и српске компаније, као што су мост преко Дунава и Коридор 11, односно ауто-пут који ће повезати Србију са Црном Гором и омогућити излаз на Јадранско море.



“Србија и Кина заједно раде на једном од најважнијих пројеката у железници, а то је модернизација пруге Београд-Будимпешта на железничком Коридору 10. То је најбржа и најбоља транспортна веза истока и запада Европе и биће део европске железничке мреже", рекла је министарка.



Како је навела, кинеске компаније у Србију доносе и нове технологије и знања, те су српски инжењери заједно са кинеским, пројектовали ову пругу којом ће возови моћи да се крећу брзином до 200 километара на час.

Пише:
Пошаљите коментар