overcast clouds
16°C
25.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Зашто је комплајенс важан за привредне субјекте?

08.05.2024. 07:00 13:07
Пише:
Фото: Pexels.com

Какав је значај комплајенса у пословању?

Комплајенс је један од оних појмова који можемо све чешће чути у пословном свету, иако је мало коме до краја јасно шта значи и на шта се тачно односи. Спомиње се претежно када се говори о правном пословању компанија, али и финансијама, и лако се стиче утисак да се овим послом бави свако помало, а нико, чини се, конкретно.

Комплајенс, односно усклађеност пословања, представља значајан аспект функционисања једног предузећа, који омогућава да фирма исправно послује, поштујући различите прописе и стандарде, које мора испунити како би избегла правне проблеме или санкције.

Такође, још један битан разлог за поштовање комплајенса је и смањење ризика. Кршење прописа може резултовати високим новчаним казнама, губитком репутације, па чак и правним последицама, што све може озбиљно угрозити стабилност и опстанак организације.

Комплајенс као појам најчешће се везује за банкарски свет и његове регулативе. Банкарство је једна од првих привредних грана која је у своје процедуре увела комплајенс и својеврсни је пионир када се ради о овом пословном сегменту. Након тога, комплајенс су постепено усвајали и остали привредни субјекти, да би данас постао већ неизоставан део законитог пословања.

Конкретније говорећи комплајенс се не односи на једну пословну вештину, већ се ради о скупу више дисциплина где се пази на усклађеност са прописима. Кључне области у којима се може направити грешка су на пример заштита конкуренције, заштита података о личности, заштита потрошача, област спречавања прања новца, заштита пословне тајне, информациона безбедност и дигитализација, заштита узбуњивача и слично.

 

Управо зато, у покушају да овај веома важан институт приближи заинтересованим лицима и демистификује тај појам, често нејасан јавности, компанија Параграф Lеx организује тродневну онлине обуку. Обука се одржава 10, 13. и 14. маја 2024. године, а организатори су обезбедили чак 8 еминентних предавача.

Едукација је намењена пре свега запосленима у привредним субјектима на пословима праћења прописа и усклађивања пословања са регулативом, а такође и адвокатима, одговорним лицима у привредним субјектима, запосленима на правним пословима и пословима финансија.

Стручна обука за комплајенс представља јединствену прилику за свакога ко се у свом послу сусреће са усклађеношћу пословања да коначно разреши све своје недоумице и да се додатно оспособи за праћење прописа и њихову примену у пракси.

(Промо)

 
Пише:
Пошаљите коментар