Закерберг изгубио седам милијарди долара због бојкота огласа
ЊУЈОРК: Марк Закерберг, оснивач Фејсбука, изгубио је седам милијарди долара због бојкота друштвених огласа на тој друштвеној мрежи.
Кока-кола, Херши и Хонда су три нова велика имена која бојкотују Фејсбук и повлаче све своје рекламе с те и Инстаграм платформе која је у власништву исте компаније.
Пре њих то су учиниле и компаније Дав, Липтон, амерички оператор Веризон, Патагонија, Апворк, РЕИ, Норт фејс, групација Инилевер и још више од 120 компанија, наводи Фокс њуз и додају да је Вибер прекинуо све везе с Фејсбуком.
Све ове компаније повући ће рекламе с Фејсбука најмање на месец дана, а неке међу њима су отказале сарадњу чак до краја 2020. године.
Ово је утицало да на тржишту Фејсбук изгуби више од 56 милијарди долара вредности, као компанија, док је њен власник, Марк Закерберг лично изгубио више од 7,2 милијарде долара, због чега је пао на листи најбогатијих људи на свету с трећег на четврто место према Блумберговом индексу милијардера, наводи мрежа Фокс њуз на свом сајту.
Деонице компаније на друштвеним мрежама пале су за 8,3 одсто.
На ове потезе оглашивача и све гласније критике Закерберг је одговорио на свом профилу на Фејсбуку истичући да ће ова друштвена мрежа означити све објаве везане за изборе посебним линком који ће кориснике водити на страницу с информацијама о изборима у САД.
Закерберг је најавио и да ће проширити дефиницију говора мржње, али и забранити све огласе у којима се нека друга демографска група означава као опасна.
Фејсбук је саопштио и да “његови алати за вештачку интелигенцију и хумани модератори хватају и уклањају 90 одсто говора мржње и пре него што им то неко уопште пријави”.