Марлоу: Потез Вајбера ће изазвати језу у канцеларијама Фејсбука
ВАШИНГТОН: Потез компаније Вајбер, која има око милијарду корисника, да прекине сарадњу са Фејсбуком изазваће језу у корпоративним канцеларијама Фејсбука, рекао је Вил Марлоу, извршни директор истомемене компаније за дигитални маркетинг.
ВАШИНГТОН: Потез компаније Вајбер, која има око милијарду корисника, да прекине сарадњу са Фејсбуком изазваће језу у корпоративним канцеларијама Фејсбука, а ако се још мало више пажње привуче, то ће вероватно водити у стварне промене, рекао је данас у изјави за Танјуг Вил Марлоу, извршни директор истомемене компаније за дигитални маркетинг.
“ Фејсбук жели да се приказује да није медијска компанија , да су само технолошка компанија, и не желе да се баве лажним вестима, говором мржње, политичким манипулацијама које постављају корисници који се ту рекламирају”, каже он и додаје да тржиште каже да се са таквим ставом не слаже.
Тренутни проблем тиче се Доналда Трампа и Фејсбуков наводни договор са његовом кампањом, каже он и додаје да је проблем у ствари настајао већ дуго времена.
“ У ствари је проблем што је Твитер променио свој став, раније су све велике платформе су биле на истој страни, да су само технолошке компаније, али су сада позиције Твитера и Фејсбука, опозитне”, каже Марлоу.
Додаје да је Твитер неколико пута већ преузео иницијативу у склањану Трампових твитова , а Фејсбук то избегава да уради па су комерцијални притисци на њега почели да се нагомилавају
“ Имам симпатије према Фејсбуку зато што су почели са идеалистичком мисијом да створе транспарентнији и отворенији свет, али та визија није спроведена у пракси и сада је у судару са насилном стварношћу”, оценио је он.
До одлуке Вајбера дошло је због тога што многи од милијарде његових корисника сматрају да Фејсбук треба да промени своју позицију.
“ За Фејсбук овде немамо пуно симпатија, јер они И даље инсистирају да су технолошка компанија зато што су деонице технолошких компанија врло вредне, па је њихово искушење очигледно”, рекао је он.
Додао је да у Фејсбуку сматрају скупим да буду полицајци садржаја, јер за то краткорочно нема награде, али ће на такве промене бити принуђени ма колико се отимали.
“ Фејсбук је своје пропусте раније морао да више пута призна, да су дали нетачне бројеве, видели смо да су имали проблем са интефејсом јер не дају својим партнерима И рекламним агенцијама врсту контроле које су тражили, ни нивое пиступа који су им неопходни да би водили кампање, видимо проблеме у питањима безбедности бренда, јер нису реаговал ида би заштитили оглашиваче од одређене врсте излагања на рекламном каналу”, рекао је он.
Марлоу каже да је Фејсбук има проблема И са заштитом податаја корисника као код продора Кембриџ аналитике, а сада највише привлаче пажњу питања говора мржње И политичког утицаја.
“ Проблем је када имате ма коју компанију која зарађује толико као Фејсбук, таква компанија ће правити јак отпор променама било које врсте”, закључује он.