broken clouds
16°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Весић: Крајем јуна завршетак деонице Б

24.05.2023. 18:42 18:43
Пише:
Извор: Youtube Printscreen

БЕОГРАД: „Сви грађевински радови на деоници Б обилазнице око Београда требало би да буду окончани до 15. јуна, а она да буде званично отворена током јуна”, изјавио је за "Политику" министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и истакао да актуелна слика са терена указује да тај рок не би требало да буде под знаком питања.

Весић је навео да су на делу од тунела "Стражевица" до Бубањ потока изграђени најкомплекснији објекти, а велики део нове трасе ауто-пута је асфалтиран од чега је део обележен хоризонталном саобраћајном сигнализацијом.

Један од делова где тренутно врви од мајстора је тунел "Бели Поток" чија је градња недавно завршена, пише "Политика".

Како је недавно на Фејсбуку известио министар Весић, после асфалтирања у тунелским цевима наставља се опремање тунела, постављање расвете, сређивање зидова...

Убрзо ће, како је најавио, бити завршено и асфалтирање испред улазног и излазног портала тунела чиме ће ти делови бити спојени са већ урађених 9,6 километара ауто-пута од тунела "Стражевица" до петље "Бубањ поток".

"Сви радови се налазе у завршној фази, изводе се планираном динамиком, осим радова на краку ка Београду, на петљи 'Бубањ поток', који ће бити настављени и након отварања деонице за саобраћај, које се очекује у току јуна", наводе у "Путевима Србије".

До завршетка крака ка Београду, возилима носивости мање од 3,5 тоне биће омогућено искључење са петље "Бубањ поток", преко моста који води ка будућем тунелу ка Панчеву, одакле ће се преко саобраћајног крака скретати лево ка Београду.

Сектор 6, од Стражевице до петље "Бубањ поток", дугачак је 9,6 километара, део је деонице Б обилазнице која се гради годинама.

Почетак последњих радова на деоници Б од Остружнице ка Бубањ потоку свечано је обележен у јулу 2018. када је најављено да ће сав посао до нове петље код Бубањ потока, који су добили "Пауер Чајна" и "Азвирт", бити готов за тачно 36 месеци, односно до лета 2021.

Да је то амбициозан рок, постало је јасно врло брзо, пише "Политика".

Комплетан сектор 4 од Остружнице од Орловаче, дуг око 7,7 километара, у саобраћај је пуштен у току 2021, а сектор 5, дуг 3,1 километар, са другом тунелском цеви "Стражевица", пуштен је у саобраћај тек уочи прошлог лета.

"Петица", иако најкраћа, како су навели у "Пауер Чајни" прошлог лета, била је најкомпликованији сектор који они раде, јер су на њој морала да се граде два висока вијадукта од по 30 метара, мост који премошћује долину Кијевског потока и мост који премошћује долину Топчидерске реке.

Осим тога, рокове на потезу од Остружнице до Бубањ потока су, навели су тада у кинеској компанији, померани и због непредвиђених околности и изазова на терену.

Међу њима је било решавање проблема код петље "Авала" у чијој непосредној близини су насеља Раковица Село и Бели Поток – проблем у вези са канализацијом и фекалним испустима који су се деценијама сливали у овај део трасе сектора 6, као и питање експропријације и расељавања у том делу.

Када коначно у саобраћај буде пуштена цела деоница Б до Бубањ потока, то свакако неће бити крај радова на саобраћајном прстену око престонице.

Весић за "Политику" каже да Саобраћајни институт ЦИП пројектује деоницу Ц, од Бубањ потока до Панчева, а пројектовање би требало да буде завршено до марта следеће године.

"Деоница је дуга 31 километар са комбинованим друмско-железничким мостом. Најпре се пројектују тунели 'Лештане', око 1.000 метара, и 'Бубањ поток', око 1.600 метара дужине. Са кинеском компанијом 'Пауер Чајна'  потписан је меморандум пре више година за изградњу сектора Ц. Да ли ће 'Пауер Чајна' бити извођач и на последњој деоници обилазнице од Бубањ потока до Панчева још увек не знамо као и када ће бити новца у буџету да се овај последњи део обилазнице заврши”, прецизирао је Весић.

Мост код Винче је врло битан, јер ће се изградњом железничког коридора на обилазници коначно стећи услови да се трајно из центра града измести транспорт опасних материја које се кроз градске железничке тунеле ноћу "привремено" превозе већ готово пет година, односно од јула 2018. године.

Аутор:
Пошаљите коментар