УБС: Банке никада СМС-ом не траже личне податке, то је "фишинг"
БЕОГРАД: Удружење банака Србије (УБС) саопштило је да је један број грађана добио СМС поруку у којој се од њих траже лични подаци, попут броја рачуна у банци, те да је реч о превари, односно, такозваној "фишинг" кампањи.
Удружење банака Србије жели да упозори грађане да се, у ситуацији у којој се сви боримо да нормално функционише живот у Србији, укључујући и финансијске услуге, појављују и они који ово стање покушавају да искористе за превару. Наиме, један број грађана добио је СМС поруку у којој се од њих, као клијената банке, траже лични подаци, јединствени матични број грађанина, број рачуна, ПИН и слично.
Скрећемо пажњу да је реч о превари, односно такозваној фишинг кампањи, упозоравају из УБС.
Банке ће, када је реч о исплати пензија, контактирати клијенте, што може да подразумева и комуникацију путем СМС порука. Али у тој комуникацији банке никада неће тражити поменуте личне податке, као што су ЈМБГ или ПИН код, објашњавају у Удружењу банака.
Моле грађане да обрате пажњу, да пре свега провере ко је пошиљалац поруке, а да у сваком случају, како поручују, чувају пажљиво своје личне податке, као што је и до сада била пракса у пословању с банкама.