broken clouds
12°C
02.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

У историју одлази 400 километара шина и прагова

08.03.2022. 10:11 10:19
Пише:
Фото: Инфраструктура железнице Србије

Демонтажа 435 километара старих пруга у Србији, које се деценијама не користе, почела је у железничкој станици Сента.

На деоници Сента–Кањижа биће уклоњено 17 километара пруге, која је затворена за железнички саобраћај још 1978. године.

У исто време, почиње и демонтажа 14,3 километра дуге пруге Петроварадин–Беочин, на којој возови не саобраћају од 2007. године.

– Тим радовима започела је велика акција „Инфраструктуре железница Србије“, којом је предвиђена демонтажа и уклањање старих шина и железничке инфраструктуре на петнаест локалних пруга у Србији, а биће реализована у наредне две године – каже портпарол тог предузећа Нанад Станисављевић.

Готово 400 километара старих пруга се одавно више не користе, а налази се у Војводини. На неким од ових пруга возови не саобраћају и више од четрдесет година. Реч је о пругама чије функционисање и одржавање ни на који начин није било исплативо, а било какве нове инвестиције и поправке немају ни економско, ни саобраћајно оправдање.

На неким од ових пруга возови не саобраћају и преко четрдесет година

Станисављевић каже да је prеthodnih деценија било више покушаја да се уради тај велики посао, али су се неуспешно завршавали.

Након спроведеног поступка јавне продаје, „Инфраструктура железнице Србије“ потписала је уговор са компанијом ЗГОП из Новог Сада о продаји шина, скретница, скретничких делова и колосечног прибора који се буду добили приликом демонтаже петнаест пруга у Србији као секундарних сировина. Реч је о око 25.000 тона секундарних сировина, чијом продајом је „Инфраструктура железнице Србије“ остварила приход од око 302 милиона динара.

Демонтирањем и уклањањем старих железничких инфраструктурних капацитета, који одавно више нису у употреби, „Инфраструктура железнице Србије“ ослободиће и око 590 хектара земљишта у инфраструктурном и пружном појасу у 26 општина широм Србије, које ће локалне самоуправе моћи да користе за најразличитије намене и у складу са својим потребама.

Земљиште са кога буду уклоњене пруге моћи ће да се користи за изградњу путева, спортске садржаје, бициклистичке или трим стазе и друге намене, а биће створени и услови за бољу и лакшу саобраћајну повезаност и инфраструктурни развој ових локалних самоуправа.

У наредне две године биће демонтиране и уклоњене пруге: Бечеј–Сента (35,8 километара), Сента–Кањижа (17,07 км), Сечањ–Јаша Томић (10,36 км), Сомбор–Бачки Брег (25,33 км), Сомбор–Риђица (28,11 км), Владимировац–Ковин (40,9 км), Бечеј–Врбас (36,92 км), Зрењанин фабрика–Вршац (81,2 км), Хоргош–Кањижа (13,51 км), Каравуково–Бач (13,4 км), Петроварадин–Беочин (14,35 км), Жабаљ–Бечеј, деоница Чуруг–Бечеј (31 км), Кикинда–Банатско Аранђелово (32,91 км), Сомбор–Апатин фабрика (21,6 км), Сопот Пожаревачки–Костолац (32 км).

З. Милосављевић

Пише:
Пошаљите коментар