light rain
11°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9975
usd
111.6175
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Телеком Србија најбољи по квалитету услуга мобилне мреже

20.11.2020. 16:46 16:57
Пише:
Фото: pixabay.com, ilustracija

БЕОГРАД: Телеком Србија је остварио најбољи укупни резултат ове године, захваљујући значајном унапређењу квалитета свих услуга у свим категоријама, показало је мерење квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа у Србији које је спровео РАТЕЛ.

Следи Теленор, који је унапредио прошлогодишње перформансе имплементацијом ВоЛТЕ услуге (пренос говора помоћу 4Г, Воице овер ЛТЕ) пре почетка овогодишње кампање.

Вип мобајл је забележио пад параметара квалитета због проблема са функционисањем ДНС (Домаин Наме System) сервера, саопштио је РАТЕЛ.

РАТЕЛ је, како се наводи, у периоду од септембра до новембра 2020. године спровео упоредна мерења и анализу параметара квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа код сва три мобилна мрежна оператора у Србији.

Реч је о упоредном тестирању квалитета услуга у мобилним мрежама, гледано из угла корисника, мерењем параметара квалитета говорне услуге и услуга преноса података.

Тестирање мобилних комуникационих мрежа рађено је у 50 градова и 10.000 километара путева у Србији.

Мерења су обухватала три категорије, и то велике градове, мале градове и путеве.

Током "дриве" тест мерења обављено је више од 7.000 тестова говорне услуге и 7.000 сесија за сваку од услуга преноса података у мрежи сваког од оператора.

Поред "дриве" тестова, обављена су "walk" тест мерења на локацијама пешачких зона у Београду: Ада Циганлија, Кнез Михаилова улица, Београд на води, Земунски кеј.

За израчунавање коначног резултата, рачунат је збир поена које су оператори освојили и за говорну услугу и за услугу преноса података, при чему удео за говорну услугу износи 40 одсто, а за услуге преноса података 60 одсто.

За говорну услугу спроведени су тестови који се односе на проценат успешно успостављених позива, време успоставе везе и квалитет говорног позива.

За услугу преноса података спроведени су тестови који се односе на пренос малог фајла, попут слике, мп3 фајла или мејла, као и на пренос великог фајла, односно тестирана је брзина преноса података, брзина учитавања и отварања wеb странице на мобилном телефону, лајв wеb странице на мобилном телефону и квалитет лајв видео стрима.

РАТЕЛ наводи да се мерни систем састоји из два мерна возила опремљена идентичним мерним уређајима који су омогућавали тестирање свих технологија и услуга истовремено.

За потребе тестирања говорне услуге, Самсунг Галакси С10 телефони су непрекидно позивали један другог унутар исте мреже, док је тестирање услуга преноса података обављено помоћу Самсунг Галакси С9 мобилних телефона.

Мерну кампању спровела је фирма Crony а.д. Београд, у сарадњи пољском компанијом Systemics-PAB, а на основу тендера у поступку јавне набаке коју је РАТЕЛ расписао и спровео.

Мобилни оператори у Србији на европском нивоу

БЕОГРАД: Корисници услуга оператора мобилних мрежа у Србији могу да буду задовољни, јер су испуњени европски стандарди електронских комуникација и достигнут висок степен развоја и унапређење дигиталних сервиса, изјавила је данас министарка трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић.

Поводом резултата упоредне анализе параметара квалитета у мобилним мрежама које је објавила Регулаторна агенција за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ), она је истакла да је таквим резултатима допринео рад те агенције, али и Влада Србије и ресорно министарство који су својим активностима омогућили несметани развој тржишта.

"Уверени смо и да ће програм подстицаја у улагање у развој мреже, који је почео ове године покретањем Пројекта заједничке изградње широкопојасне комуникационе инфраструктуре у руралним пределима у Србији, значајно допринети унапређењу квалитета и обима сервиса оператора и даљем развоју дигиталног друштва", закључила је Матићева, а преноси у саопштењу Министарство.

Анализом коју је РАТЕЛ спровео четврту годину за редом, упоредним тестирањем квалитета услуга у мобилним мрежама, гледано из угла корисника, мерењем параметара квалитета говорне услуге и услуга преноса података, обухваћено је 50 градова и 10.000 километара путева у Србији.

Како је раније данас саопштио РАТЕЛ, мерење квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа у Србији је показало да је Телеком Србија остварио најбољи укупни резултат ове године, захваљујући значајном унапређењу квалитета свих услуга у свим категоријама.

Следи Теленор, који је унапредио прошлогодишње перформансе имплементацијом ВоЛТЕ услуге (пренос говора помоћу 4Г, Воице овер ЛТЕ) пре почетка овогодишње кампање.

Вип мобајл је забележио пад параметара квалитета због проблема са функционисањем ДНС (Домаин Наме System) сервера, саопштио је РАТЕЛ.

Пише:
Пошаљите коментар
Телеком Србија кренуо у откуп преосталих акција у МТС Банци

Телеком Србија кренуо у откуп преосталих акција у МТС Банци

07.10.2020. 15:23 15:25