Telekom Srbija najbolji po kvalitetu usluga mobilne mreže
BEOGRAD: Telekom Srbija je ostvario najbolji ukupni rezultat ove godine, zahvaljujući značajnom unapređenju kvaliteta svih usluga u svim kategorijama, pokazalo je merenje kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji koje je sproveo RATEL.
Sledi Telenor, koji je unapredio prošlogodišnje performanse implementacijom VoLTE usluge (prenos govora pomoću 4G, Voice over LTE) pre početka ovogodišnje kampanje.
Vip mobajl je zabeležio pad parametara kvaliteta zbog problema sa funkcionisanjem DNS (Domain Name System) servera, saopštio je RATEL.
RATEL je, kako se navodi, u periodu od septembra do novembra 2020. godine sproveo uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža kod sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji.
Reč je o uporednom testiranju kvaliteta usluga u mobilnim mrežama, gledano iz ugla korisnika, merenjem parametara kvaliteta govorne usluge i usluga prenosa podataka.
Testiranje mobilnih komunikacionih mreža rađeno je u 50 gradova i 10.000 kilometara puteva u Srbiji.
Merenja su obuhvatala tri kategorije, i to velike gradove, male gradove i puteve.
Tokom "drive" test merenja obavljeno je više od 7.000 testova govorne usluge i 7.000 sesija za svaku od usluga prenosa podataka u mreži svakog od operatora.
Pored "drive" testova, obavljena su "walk" test merenja na lokacijama pešačkih zona u Beogradu: Ada Ciganlija, Knez Mihailova ulica, Beograd na vodi, Zemunski kej.
Za izračunavanje konačnog rezultata, računat je zbir poena koje su operatori osvojili i za govornu uslugu i za uslugu prenosa podataka, pri čemu udeo za govornu uslugu iznosi 40 odsto, a za usluge prenosa podataka 60 odsto.
Za govornu uslugu sprovedeni su testovi koji se odnose na procenat uspešno uspostavljenih poziva, vreme uspostave veze i kvalitet govornog poziva.
Za uslugu prenosa podataka sprovedeni su testovi koji se odnose na prenos malog fajla, poput slike, mp3 fajla ili mejla, kao i na prenos velikog fajla, odnosno testirana je brzina prenosa podataka, brzina učitavanja i otvaranja web stranice na mobilnom telefonu, lajv web stranice na mobilnom telefonu i kvalitet lajv video strima.
RATEL navodi da se merni sistem sastoji iz dva merna vozila opremljena identičnim mernim uređajima koji su omogućavali testiranje svih tehnologija i usluga istovremeno.
Za potrebe testiranja govorne usluge, Samsung Galaksi S10 telefoni su neprekidno pozivali jedan drugog unutar iste mreže, dok je testiranje usluga prenosa podataka obavljeno pomoću Samsung Galaksi S9 mobilnih telefona.
Mernu kampanju sprovela je firma Crony a.d. Beograd, u saradnji poljskom kompanijom Systemics-PAB, a na osnovu tendera u postupku javne nabake koju je RATEL raspisao i sproveo.
BEOGRAD: Korisnici usluga operatora mobilnih mreža u Srbiji mogu da budu zadovoljni, jer su ispunjeni evropski standardi elektronskih komunikacija i dostignut visok stepen razvoja i unapređenje digitalnih servisa, izjavila je danas ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Povodom rezultata uporedne analize parametara kvaliteta u mobilnim mrežama koje je objavila Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), ona je istakla da je takvim rezultatima doprineo rad te agencije, ali i Vlada Srbije i resorno ministarstvo koji su svojim aktivnostima omogućili nesmetani razvoj tržišta.
"Uvereni smo i da će program podsticaja u ulaganje u razvoj mreže, koji je počeo ove godine pokretanjem Projekta zajedničke izgradnje širokopojasne komunikacione infrastrukture u ruralnim predelima u Srbiji, značajno doprineti unapređenju kvaliteta i obima servisa operatora i daljem razvoju digitalnog društva", zaključila je Matićeva, a prenosi u saopštenju Ministarstvo.
Analizom koju je RATEL sproveo četvrtu godinu za redom, uporednim testiranjem kvaliteta usluga u mobilnim mrežama, gledano iz ugla korisnika, merenjem parametara kvaliteta govorne usluge i usluga prenosa podataka, obuhvaćeno je 50 gradova i 10.000 kilometara puteva u Srbiji.
Kako je ranije danas saopštio RATEL, merenje kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji je pokazalo da je Telekom Srbija ostvario najbolji ukupni rezultat ove godine, zahvaljujući značajnom unapređenju kvaliteta svih usluga u svim kategorijama.
Sledi Telenor, koji je unapredio prošlogodišnje performanse implementacijom VoLTE usluge (prenos govora pomoću 4G, Voice over LTE) pre početka ovogodišnje kampanje.
Vip mobajl je zabeležio pad parametara kvaliteta zbog problema sa funkcionisanjem DNS (Domain Name System) servera, saopštio je RATEL.