СВЕ О МОРАВСКОМ КОРИДОРУ На градилишту 4.000 људи и 1.500 машина! Први дигитални аутопут у Србији СПАЈА 3 ОКРУГА
Пуштено је у саобраћај 28 километара прве деонице Моравског коридора, а Крушевац је крајем прошле године добио излаз на ауто-пут.
До краја године, очекује се завршетак нових 50 километара, а догодине, спајањем Трстеника и Адрана, завршетак свих 112 километара најсавременије дигиталне саобраћајнице која ће повезати Расински, Рашки и Моравички округ.
С лепим временом, радови су интензивирани.
На градилишту, дуж читаве трасе ауто-пута, свакодневно је ангажовано 3.700 људи и 1.500 јединица механизације. Највише на деоници од Кошева према Трстенику где је насип готово завршен, као и 70 одсто објеката.
Почели су и најзначајнији радови на хидротехничком уређењу 13 километара тока Западне Мораве и горњим слојевима коловозне конструкције.
Улагања у инфраструктуру предуслов су локалног развоја, нових инвестиција и радних места. За житеље Расинског и Рашког округа добра вест је да се завршава и пројекат реконструкције 150 километара пруге Сталаћ–Крушевац–Краљево–Рудница до Новог Пазара, која ће већим делом ићи трасом Моравског коридора
До краја године план је да у Србији буде завршено 166 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, а до 2027. троструко више.
Градња Моравског коридора почела је у децембру 2019. године
Радове изводи конзорцијум америчке компаније Бехтел и турске Енка, а уговор је вредан близу 800 милиона евра.
Моравски коридор ће повезати три округа - Расински, Рашки и Моравички са коридорима 10 и 11, односно са ауто-путем Београд - Ниш и ауто-путем "Милош Велики".
Та саобраћајница повезаће све веће градове централне Србије где живи више од пола милиона људи: Чачак, Краљево, Врњачку Бању, Трстеник, Крушевац, Сталаћ и Ћићевац. Такође, Моравски коридор ће трајно решити питање поплава, пошто ће бити регулисани токови река у овом делу Србије, а пре свега Јужне и Западне Мораве.
Најсавременији ауто-пут биће изграђен "на три Мораве" и у оквиру пројекта биће регулисана речна корита у дужини од 68 километара.
Моравски коридор чине три деонице: Појате - Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац - Адрани у дужини од 53,88 километара и Адрани - Мрчајевци - Прељина дужине 30,66 километара.
Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час, а имаће 11 петљи, 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст.
Саобраћајница је пројектована за брзине до 130 километара на сат и биће први домаћи дигитални ауто.пут.
Блиц