SVE O MORAVSKOM KORIDORU Na gradilištu 4.000 ljudi i 1.500 mašina! Prvi digitalni autoput u Srbiji SPAJA 3 OKRUGA
Pušteno je u saobraćaj 28 kilometara prve deonice Moravskog koridora, a Kruševac je krajem prošle godine dobio izlaz na auto-put.
Do kraja godine, očekuje se završetak novih 50 kilometara, a dogodine, spajanjem Trstenika i Adrana, završetak svih 112 kilometara najsavremenije digitalne saobraćajnice koja će povezati Rasinski, Raški i Moravički okrug.
S lepim vremenom, radovi su intenzivirani.
Na gradilištu, duž čitave trase auto-puta, svakodnevno je angažovano 3.700 ljudi i 1.500 jedinica mehanizacije. Najviše na deonici od Koševa prema Trsteniku gde je nasip gotovo završen, kao i 70 odsto objekata.
Počeli su i najznačajniji radovi na hidrotehničkom uređenju 13 kilometara toka Zapadne Morave i gornjim slojevima kolovozne konstrukcije.
Ulaganja u infrastrukturu preduslov su lokalnog razvoja, novih investicija i radnih mesta. Za žitelje Rasinskog i Raškog okruga dobra vest je da se završava i projekat rekonstrukcije 150 kilometara pruge Stalać–Kruševac–Kraljevo–Rudnica do Novog Pazara, koja će većim delom ići trasom Moravskog koridora
Do kraja godine plan je da u Srbiji bude završeno 166 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a do 2027. trostruko više.
Gradnja Moravskog koridora počela je u decembru 2019. godine
Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.
Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd - Niš i auto-putem "Miloš Veliki".
Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.
Najsavremeniji auto-put biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.
Moravski koridor čine tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.
Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto.put.
Blic