СТИГЛО ПОЈАШЊЕЊЕ ПОТРОШАЧИМА ИЗ ЈП „СРБИЈАГАС” Домаћинствима послати исправни децембарски рачуни за гас, НЕМА РАЗЛОГА ЗА БРИГУ
На крају прошле године је, по свему судећи, било доста проблема приликом достављања рачуна на кућне адресе потрошача.
Ипак, најважније је да су предузећа којима се то десило те проблеме отклонила тако до потрошачи нису оштећени.
Наиме, потрошачи природног гаса којима је дистрибутер ЈП „Србијагас” су након што су им стигли рачуни за потрошњу у децембру били у недоумици да ли су им рачуни исправни. Из ЈП „Србијагас” су се тим поводом огласили и истакли да су децембарски рачуни за домаћинства исправни, а да је до недоумица дошло због померања рока плаћања рачуна за октобар 2023. године, до којег је дошло због штрајка у ЈП „Пошта Србије”. Тада је рок плаћања октобарских рачуна знатно продужен - са 16. новембра на 15. децембар. Ипак, било је и оних који су своје дуговање за октобар прошле године платили, па је потрошачима који су то урадили закључно с 30. новембром на новембарском рачуну тај износ исказана претплата, а самим тим је и дуг за новембар умањен за износ преплате и због тога је велики број потрошача уплатио умањен износ за новембар. Након 15. децембра, преплата је постала дуговање за октобарски рачун и налази се на рачунима за децембар.
Из ЈП „Србијагас” указују да су, како купци гаса не би били оштећени за обрачунату камату, обезбедили проступ рачунима преко платформе „Мој Србијагас” и на тај начин видети обавезе из prеthodnog периода. Будући да добар део купаца нема приступ интернету, а тиме ни платформи, донета је одлука да се валута, односно рок за плаћање, продужи за 30 дана.
Из овог предузећа истичу и да неодумица око рачуна нема и не може бити јер ако купци/потрошачи пажљиво гледају сваки рачун, увериће се да је јасно исказано шта је потрошња за текући месец, а шта износ за уплату. Ниаме, износ за уплату, осим износа рачуна, обухвата и све prеthodnе доспеле обавезе за гас или камату, као и више уплаћен износ/преплату.
У ЈП „Србијагас” указују да имају уговор с ЈП „Пошта Србије” о штампању и слању рачуна на кућне адресе, а да је до проблема дошло због штрајка који је почео крајем октобра и трајао до друге половине новембра прошле године, што је период када се грађанима шаљу рачуни. Такође, истичу и да би, да су рачуни за октобар прошле године стигли на куће адресе почетком новембра, као и увек - имали валуту 15. новембар, не би било померања рока плаћања, нити би се уплата за октобар третирала као преплата.
Дакле, ставка „дуг” на децембарском рачуну код купаца који редовно измирују своје обавезе подразумева износ доспелог октобарског рачуна због промене валуте доспећа тог рачуна. Код купаца који нису платили своје обавезе из ранијег периода по било ком основу, ставка „дуг” обухвата стање дуга последњег дана прошле године.
На рачунима купаца који су редовне платише, немају дуг за период пре 1. октобра прошле године и који су свој рачун за октобар платили пре валуте/рока за плаћање - то је исказано као преплата. Све то је, указују у ЈП „Србијагас” доведено у нормално стање на децембарском рачуну јер је у међувремену на наплату доспела октобарска фактура.
Д. Млађеновић