STIGLO POJAŠNJENJE POTROŠAČIMA IZ JP „SRBIJAGAS” Domaćinstvima poslati ispravni decembarski računi za gas, NEMA RAZLOGA ZA BRIGU
Na kraju prošle godine je, po svemu sudeći, bilo dosta problema prilikom dostavljanja računa na kućne adrese potrošača.
Ipak, najvažnije je da su preduzeća kojima se to desilo te probleme otklonila tako do potrošači nisu oštećeni.
Naime, potrošači prirodnog gasa kojima je distributer JP „Srbijagas” su nakon što su im stigli računi za potrošnju u decembru bili u nedoumici da li su im računi ispravni. Iz JP „Srbijagas” su se tim povodom oglasili i istakli da su decembarski računi za domaćinstva ispravni, a da je do nedoumica došlo zbog pomeranja roka plaćanja računa za oktobar 2023. godine, do kojeg je došlo zbog štrajka u JP „Pošta Srbije”. Tada je rok plaćanja oktobarskih računa znatno produžen - sa 16. novembra na 15. decembar. Ipak, bilo je i onih koji su svoje dugovanje za oktobar prošle godine platili, pa je potrošačima koji su to uradili zaključno s 30. novembrom na novembarskom računu taj iznos iskazana pretplata, a samim tim je i dug za novembar umanjen za iznos preplate i zbog toga je veliki broj potrošača uplatio umanjen iznos za novembar. Nakon 15. decembra, preplata je postala dugovanje za oktobarski račun i nalazi se na računima za decembar.
Iz JP „Srbijagas” ukazuju da su, kako kupci gasa ne bi bili oštećeni za obračunatu kamatu, obezbedili prostup računima preko platforme „Moj Srbijagas” i na taj način videti obaveze iz prethodnog perioda. Budući da dobar deo kupaca nema pristup internetu, a time ni platformi, doneta je odluka da se valuta, odnosno rok za plaćanje, produži za 30 dana.
Iz ovog preduzeća ističu i da neodumica oko računa nema i ne može biti jer ako kupci/potrošači pažljivo gledaju svaki račun, uveriće se da je jasno iskazano šta je potrošnja za tekući mesec, a šta iznos za uplatu. Niame, iznos za uplatu, osim iznosa računa, obuhvata i sve prethodne dospele obaveze za gas ili kamatu, kao i više uplaćen iznos/preplatu.
U JP „Srbijagas” ukazuju da imaju ugovor s JP „Pošta Srbije” o štampanju i slanju računa na kućne adrese, a da je do problema došlo zbog štrajka koji je počeo krajem oktobra i trajao do druge polovine novembra prošle godine, što je period kada se građanima šalju računi. Takođe, ističu i da bi, da su računi za oktobar prošle godine stigli na kuće adrese početkom novembra, kao i uvek - imali valutu 15. novembar, ne bi bilo pomeranja roka plaćanja, niti bi se uplata za oktobar tretirala kao preplata.
Dakle, stavka „dug” na decembarskom računu kod kupaca koji redovno izmiruju svoje obaveze podrazumeva iznos dospelog oktobarskog računa zbog promene valute dospeća tog računa. Kod kupaca koji nisu platili svoje obaveze iz ranijeg perioda po bilo kom osnovu, stavka „dug” obuhvata stanje duga poslednjeg dana prošle godine.
Na računima kupaca koji su redovne platiše, nemaju dug za period pre 1. oktobra prošle godine i koji su svoj račun za oktobar platili pre valute/roka za plaćanje - to je iskazano kao preplata. Sve to je, ukazuju u JP „Srbijagas” dovedeno u normalno stanje na decembarskom računu jer je u međuvremenu na naplatu dospela oktobarska faktura.
D. Mlađenović