Рекорд: Дунавом допловило 996 крузера и 130.000 туриста
НОВИ САД: Агенција за управљање лукама прошле године забележила је 10,5 милиона тона претовареног терета на рекама у Србији, што је највећа количина забележена до сада.
Упркос неповољним временским приликама и обустави пловидбе које су пратили сезону, претовар робе прошле године био је већи за 16 одсто у односу на 2016.
Према подацима из Агенције за управљање рекама најчешће претоварана врста терета и даље су шљунак, песак и камени агрегати који заједно чине 29 одсто претовара, а новина је већа количина руда са уделом од 18 процената, као резултат појачане активности луке у Смедереву.
Нафта и нафтни деривати остали су на трећем месту и чине 16 одсто укупног претовара. Житарице су, због суше која је умањила принос и повећала цену робе по тони, са досадашњег другог прошле године пале на четврто место и имале учешће од 13 процената од укупног претовара.
Пре две године само 40 одсто терета било је претоварено у лучким подручјима, а прошле тај проценат је био скоро 70 одсто.
План је да се у наредном периоду све лучке активности обављају у оквиру проглашених лука и пристаништа.
Путнички саобраћај прошле године показао је тренд раста. Забележено је 996 пристајања крузера и више од 130.000 искрцаних путника на путничким пристаништвима у Србији. Највише пристајања евидентирано је у Београду – 539, Новом Саду -333 и Доњем Милановцу – 112 пристајања.
Прошле године отворена су пристаништа у Смедереву и Кладову, а први крузери очекују се на пролеће. Почетком ове године проглашено је пристаниште у Голупцу, једној од најатрактивнијих туристичких дестинација на Дунаву, па ће у наредном периоду бити расписан јавни позив за избор оператера на том пристаништву.
Путничка пристаништа на истоку Србије биће повезана на тај начин, а упоредо са привлачењем крузера, Агенција ће радити на афирмацији домаћег, линијског саобраћаја између ових градова. Пратећи показатеље у области крузинга, Агенција очекује ове године више од 1.050 пристајања.
Улагањем у лучке инфраструктурне пројекте и унапређењем услова за претовар робе, наставићемо да побољшавамо услове за ефикасно кретање робе у речном саобраћају, како би луке у Србији постале важни мултимодални центри и саобраћајна чворишта у овом делу Европе, што ће свакако имати повољан утицај на привредни развој целе земље, поручују из Агенције за управљање лукама.
Љ.Малешевић