Реалан рок за завршетак реконструкције пруге за Бар - 2021.
„Следеће године почињу радови на реконструкцији пруге Београд-Бар, на шта се чекало 30 година, а најреалнији рок за завршетак ових радова је 2021. година, поручила је данас министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
Михајловићева је, након билатералног састанака у Подгорици са министром саобраћаја и поморства Црне Горе, Османом Нурковићем, потписала и Меморандум о разумевању и сарадњи на реализацији инфраструктурних пројеката између Србије и Црне Горе.
Након свечаног потписивања Меморандума, Михајловићева и њен црногорски колега истакли су значај даљег регионалног повезивања кроз постојеће, али и нове пројекте.
Потпредседница Владе је рекла да је Србија после више од 30 година реконструисала прву деоницу барске пруге, од Ресника до Ваљева, у дужини од 77,6 километара, а да се ове године ради пројектна документација за наставак реконструкције, на деоницама од Ваљева до границе са Црном Гором.
"Следеће године мора да почне реконструкција, али пошто се заврши пројектно-техничка документација. Има ту доста проблема везаних за тунеле и слично, зато то траје целе ове године, и зато сам рекла да је рок 2021. најреалнији", каже министарка.
Министарка је рекла да је важно да се, уз обнову пруге, ради и на отклањању такозваних нефизичких баријера, између осталог кроз успостављање заједничких граничних прелаза, који ће бити изграђен у Бијелом Пољу и напоменула да је недопустиво да теретни возови стоје осам и више сати на граничном прелазу са Црном Гором.
На питање новинара да ли је Србија заинтересована за учешће у приватизацији Луке Бар, она је објаснила да Србија има копнене луке које развија за шта постоји програм владе, али је истакла и важност Луке Бар и изласка Србије на море.
"Од великог нам је значаја Лука Бар. Нисмо, без обзира што је било разговора раније о приватизацији Луке Бар, интензивирали те разговоре. За сада смо се више фокусирали на железницу и путеве, а видећемо у времену испред нас како ће и сама Црна Гора даље развијати ту луку", рекла је Михајловићева.
Министар Нурковић рекао је да је Црна Гора до сада реконструисала више од 40 одсто барске пруге на својој територији и обезбедила нових 70 милиона евра из кредита и грантова које ће уложити у наставак реконструкције.
"Циљ нам је да кроз три године имамо много квалитетнију железничку везу и бољи транспорт железницом између Србије и Црне Горе", рекао је Нурковић.
Он је додао да је и Црној Гори веома значајан пројекат обнове пруге Београд-Бар, јер од тог железничког правца зависи и боља варолизација Луке у којој, каже види велики потенцијал за Црну Гору.
Нурковић је рекао да је Црна Гора посвећена заједничким пројектима са Србијом у циљу повезивања две државе и региона те навео да ће за један пројеката, железнички прелаз у Бијелом Пољу, у наредних 12 месеци бити урађена пројектно техничка документација за шта су обезбеђена средстава из ИПА фондова у висини од 1,3 милиона евра.