ПРВА ДЕОНИЦА „ОСМЕХА ВОЈВОДИНЕ” МОЖЕ ДА КРЕНЕ Ево колика је вредност радова и које све земље ће спајати
Брза саобраћајница „Осмех Војводине“ или „Северна тангента” спајаће источни и западни део Покрајине, као и суседне земље Румунију и Мађарску и бити уједно део паневропских коридора.
За пет година требало би да се возимо овом трасом, а вредност радова је процењена на милијарду и по евра.
Нова деоница од граничног прелаза Бачки Брег са Мађарском, преко Сомбора, Куле, Врбаса, Бечеја, Новог Бечеја и Кикинде завршаваће на два крака са суседном Румунијом, код Накова и Српске Црње.
„Имамо завршен комплетан грађевински пројекат и дозволу за прву деоницу, сам пут је подељен у осам деоница, а то је од Бачког Брега до Сомбора, дужина око 20 километара“ изјавио је за РТВ покрајински секретар за урбанизам и заштиту животне средине Немања Ерцег.
Нови коридор, дужине 175 километара, имаће четири траке, ширине 3,5 метра, а колико су радови захтевни илуструје података да ће само на првој деоници бити изграђено девет надвожњака и седам мостова преко неколико водотока и атарских путева.
- Поред боље повезаности и повећане безбедности саобраћаја, деоница и поред националног значаја, има и међународни пошто ће спајати три паневропска коридора- каже професор Вук Богдановић са ФТН, Департман за саобраћај у Новом Саду.
Траса коридора
Према тренутно расположивој планској документацији, пут ће водити од граничног прелаза Бачки Брег, до обилазнице око Сомбора па даље ка Кљајићеву, те ће проћи тик уз Сивац, Црвенку, Врбас и Србобран са северне стране ових насеља, уз изградњу одговарајућих саобраћајница за приступ овом коридору. Деоница пута поред Врбаса пролази недалеко од болнице у Виноградима и наставља даље ка недавно ревитализованом путу Врбас-Србобран, који ће постати саставни део нове саобраћајнице, укључујући и постојећи надвожњак на аутопуту Е-75.
Нешто пре Србобрана, брза саобраћајница ће се пружати улево и проћи ће близу насеља са северне стране, све до пута за Бечеј (код Земљорадничке задруге Србобран), где ће постојећим путним правцем проћи уз Радичевић, а затим са исте јужне стране обићи Бечеј и Нови Бечеј. Следеће место на траси је Ново Милошево, које ће нови пут обићи са северне стране, док ће Кикинду обићи са јужне, а даље наставља ка Српској Црњи, и граници са Румунијом.
„Коридор који креће из Будимпеште па доле преко Свилаја, Сарајева, Мостара до луке Плоче и крака Коридора 10 Будимпешта-Нови Сад -Београд и Коридор 4, који иде од Будимпеште преко Темишвара, Софије до Истанбула“ потврдио је Вук Богдановић.
Вредност пројекта је милијарду и по евра, а према најавама, коридор назван „Војвођански осмех“ требало би да буде завршен за пет година.
Е. Д.