PRVA DEONICA „OSMEHA VOJVODINE” MOŽE DA KRENE Evo kolika je vrednost radova i koje sve zemlje će spajati
Brza saobraćajnica „Osmeh Vojvodine“ ili „Severna tangenta” spajaće istočni i zapadni deo Pokrajine, kao i susedne zemlje Rumuniju i Mađarsku i biti ujedno deo panevropskih koridora.
Za pet godina trebalo bi da se vozimo ovom trasom, a vrednost radova je procenjena na milijardu i po evra.
Nova deonica od graničnog prelaza Bački Breg sa Mađarskom, preko Sombora, Kule, Vrbasa, Bečeja, Novog Bečeja i Kikinde završavaće na dva kraka sa susednom Rumunijom, kod Nakova i Srpske Crnje.
„Imamo završen kompletan građevinski projekat i dozvolu za prvu deonicu, sam put je podeljen u osam deonica, a to je od Bačkog Brega do Sombora, dužina oko 20 kilometara“ izjavio je za RTV pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Nemanja Erceg.
Novi koridor, dužine 175 kilometara, imaće četiri trake, širine 3,5 metra, a koliko su radovi zahtevni ilustruje podataka da će samo na prvoj deonici biti izgrađeno devet nadvožnjaka i sedam mostova preko nekoliko vodotoka i atarskih puteva.
- Pored bolje povezanosti i povećane bezbednosti saobraćaja, deonica i pored nacionalnog značaja, ima i međunarodni pošto će spajati tri panevropska koridora- kaže profesor Vuk Bogdanović sa FTN, Departman za saobraćaj u Novom Sadu.
Trasa koridora
Prema trenutno raspoloživoj planskoj dokumentaciji, put će voditi od graničnog prelaza Bački Breg, do obilaznice oko Sombora pa dalje ka Kljajićevu, te će proći tik uz Sivac, Crvenku, Vrbas i Srbobran sa severne strane ovih naselja, uz izgradnju odgovarajućih saobraćajnica za pristup ovom koridoru. Deonica puta pored Vrbasa prolazi nedaleko od bolnice u Vinogradima i nastavlja dalje ka nedavno revitalizovanom putu Vrbas-Srbobran, koji će postati sastavni deo nove saobraćajnice, uključujući i postojeći nadvožnjak na autoputu E-75.
Nešto pre Srbobrana, brza saobraćajnica će se pružati ulevo i proći će blizu naselja sa severne strane, sve do puta za Bečej (kod Zemljoradničke zadruge Srbobran), gde će postojećim putnim pravcem proći uz Radičević, a zatim sa iste južne strane obići Bečej i Novi Bečej. Sledeće mesto na trasi je Novo Miloševo, koje će novi put obići sa severne strane, dok će Kikindu obići sa južne, a dalje nastavlja ka Srpskoj Crnji, i granici sa Rumunijom.
„Koridor koji kreće iz Budimpešte pa dole preko Svilaja, Sarajeva, Mostara do luke Ploče i kraka Koridora 10 Budimpešta-Novi Sad -Beograd i Koridor 4, koji ide od Budimpešte preko Temišvara, Sofije do Istanbula“ potvrdio je Vuk Bogdanović.
Vrednost projekta je milijardu i po evra, a prema najavama, koridor nazvan „Vojvođanski osmeh“ trebalo bi da bude završen za pet godina.
E. D.