Потрошачи се највише жале на технику и обућу
БЕОГРАД: Национална организација потрошача Србије (НОПС) примила је у протеклој години 6.586 приговора незадовољних потрошача, а највећи број њих било је у Београду и Новом Саду.
Грађани се највише жале на техничку робу, а потом обућу, одећу и текстил.
Како је објављено на сајту НОПС-а, посматрано по предмету пријаве, највећи проценат потрошача у 2018. години, имао је проблем са непоштовањем законске гаранције, што практично значи да велики број трговаца и даље не поштује своје законске обавезе.
Приметно је повећање броја неоправданих приговора потрошача, што се, како наводе у НОПС-у, може посматрати као последица ниског степена информисаности потрошача о својим законским правима, законским процедурама, обавезама трговаца и слично.
Такође, повећан је број случајева несаобразних производа за које је су трговци одбили рекламације уз образложење да је роба исправна и/или механички оштећења кривицом потрошача.
"Овакви случајеви захтевају додатне стручне и техничке анализе како би се утврдило да ли постоје недостаци саобразности и ко је заправо одговоран", истичу у организацији.
Највећи број пријава забележен је у Београду, 55,40 одсто, Новом Саду, 19,90 одсто, потом Панчеву, 2,90 процената, Суботици, 1,80, и Зрењанину, 1,60 одсто.
Што се тиче приговора потрошача по класификацији роба/услуга, највише њих жалило се на технику, превасходно телефоне, потом обућу (највише патике), затим одећу и текстил.