Potrošači se najviše žale na tehniku i obuću
BEOGRAD: Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) primila je u protekloj godini 6.586 prigovora nezadovoljnih potrošača, a najveći broj njih bilo je u Beogradu i Novom Sadu.
Građani se najviše žale na tehničku robu, a potom obuću, odeću i tekstil.
Kako je objavljeno na sajtu NOPS-a, posmatrano po predmetu prijave, najveći procenat potrošača u 2018. godini, imao je problem sa nepoštovanjem zakonske garancije, što praktično znači da veliki broj trgovaca i dalje ne poštuje svoje zakonske obaveze.
Primetno je povećanje broja neopravdanih prigovora potrošača, što se, kako navode u NOPS-u, može posmatrati kao posledica niskog stepena informisanosti potrošača o svojim zakonskim pravima, zakonskim procedurama, obavezama trgovaca i slično.
Takođe, povećan je broj slučajeva nesaobraznih proizvoda za koje je su trgovci odbili reklamacije uz obrazloženje da je roba ispravna i/ili mehanički oštećenja krivicom potrošača.
"Ovakvi slučajevi zahtevaju dodatne stručne i tehničke analize kako bi se utvrdilo da li postoje nedostaci saobraznosti i ko je zapravo odgovoran", ističu u organizaciji.
Najveći broj prijava zabeležen je u Beogradu, 55,40 odsto, Novom Sadu, 19,90 odsto, potom Pančevu, 2,90 procenata, Subotici, 1,80, i Zrenjaninu, 1,60 odsto.
Što se tiče prigovora potrošača po klasifikaciji roba/usluga, najviše njih žalilo se na tehniku, prevashodno telefone, potom obuću (najviše patike), zatim odeću i tekstil.