Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Potrošači se najviše žale na tehniku i obuću

18.01.2019. 15:02 15:07
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

BEOGRAD: Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) primila je u protekloj godini 6.586 prigovora nezadovoljnih potrošača, a najveći broj njih bilo je u Beogradu i Novom Sadu.

Građani se najviše žale na tehničku robu, a potom obuću, odeću i tekstil. 



Kako je objavljeno na sajtu NOPS-a, posmatrano po predmetu prijave, najveći procenat potrošača u 2018. godini, imao je problem sa nepoštovanjem zakonske garancije, što praktično znači da veliki broj trgovaca i dalje ne poštuje svoje zakonske obaveze. 



Primetno je povećanje broja neopravdanih prigovora potrošača, što se, kako navode u NOPS-u, može posmatrati kao posledica niskog stepena informisanosti potrošača o svojim zakonskim pravima, zakonskim procedurama, obavezama trgovaca i slično. 



Takođe, povećan je broj slučajeva nesaobraznih proizvoda za koje je su trgovci odbili reklamacije uz obrazloženje da je roba ispravna i/ili mehanički oštećenja krivicom potrošača. 



"Ovakvi slučajevi zahtevaju dodatne stručne i tehničke analize kako bi se utvrdilo da li postoje nedostaci saobraznosti i ko je zapravo odgovoran", ističu u organizaciji.



Najveći broj prijava zabeležen je u Beogradu, 55,40 odsto, Novom Sadu, 19,90 odsto, potom Pančevu, 2,90 procenata, Subotici, 1,80, i Zrenjaninu, 1,60 odsto.



Što se tiče prigovora potrošača po klasifikaciji roba/usluga, najviše njih žalilo se na tehniku, prevashodno telefone, potom obuću (najviše patike), zatim odeću i tekstil.

Piše:
Pošaljite komentar