Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Постављено 56 камера на аутопуту БГ-Ниш, тест фаза три месеца

16.10.2019. 08:34 08:39
Пише:
Фото: pixabay.com

БЕОГРАД: На аутопуту Београд - Ниш постављено је укупно 56 камера на 14 портала у оба смера, које ће снимати возила и мерити просечну брзину на деоницама дугим од шест до 32 километара, рекао је помоћник директора Сектора за наплату путарине у Путевима Србије и руководилац тог пројекта Дарко Савић.

Он је раније рекао да ће бити истанлиране камере на деоници од Београда до Малог Пожаревца у дужини од 10 километара, затим од Малог Пожаревца до Умчара дугој седам километара, од Умчара до Водња шест км, од Водња до Смедерева 12 км, од Смедерева до Велике Плане 30 км и Велике Плане до Марковца 12 км.

Такође камере ће бити и на деоници од Марковца до Батоцине дугој 10 км, од Батоцине до Јагодине 22 км, од Јагодине до Параћина 24 км, од Параћина до Појата 12км, од Појата до Алексинацких Рудника 32 км, од Алексинацких Рудника до Алексинца шест км и од Алексинца до Ниша (Трупале) 20 км.

По четири камере на 14 портала снимаће саобраћај на свих шест трака аутопут.

Саобраћајна полиција ће у прва три месеца тестирати те камере и онда ће донети одлуку да ли ће их користити за кажњавање возача који неку од деоница прођу већом просечном брзином од 130 км на сат.

Сада се мери просечна брзина, на пример, на улазу и на излазу са аутопута, па возачи који возе брже од максимално дозвољених 130 км на сат пре него што изађу на наплатној рампи направе паузу и тако смање просечну брзину.

Савић је рекао да ће камере снимати возила испод портала и напоменуо да постоје деонице између којих нема одморишта нити бензинских станица, нити било шта где би возачи могли да стану и продуже време путовање како би смањили просечну брзину.



Каже да ће деонице на којима се постављају камере бити дуге од шест до 32 км и да ће камере бити постављане на 14 портала у оба смера, као и да ће тестирање камера трајати између два и три месеца.

Камере ће, према његовим речима, моћи са 100 одсто тачности да сниме возила при брзини до 250 км на сат.

Аутопут Београд - Ниш са садашњом густином саобраћаја не омогућава возилима да се крећу брзинама већим од 250 км на сат. Чак и да неко вози толиком брзином сигурно ће проћи мањом брзином испод неког портала, каже Савић.

Додаје да камере могу да сниме таблицу и при брзини већој од 250 км на сат, али не са 100 тачности и да је сигурно да неће моћи нико да прође већом брзином од 250 км на сат а да не буде снимљен.

Путеви Србије се залажу да се врши мерење просечне брзине, јер свакодневно имамо погинуле на аутопуту. Циљ је да заштитимо учеснике у саобраћају. Србија има један од најпрометнијих коридора у Европи пошто спаја источну и западну Европу. Сваке године бележимо драстично повећање броја возила, рекао је он.

Савић додаје да су нам, на пример, у августу 2019. аутопутеви били пренатрпани.

“Увидели смо да имамо портале за постављање камера, за шта иначе треба пуно новца, ми имамо портале испред сваке наплатне станице и то су идеална места за постављање камера. Тако можемо да пратимо да ли се возило искључило са аутопута или наставља даље".

Путеви Србије ће тако моћи камерама да детектују сва возила која користе аутопут, пошто има случајева да возачи користе аутопут и онда разграде жицу и изађу са аутопута и тако избегну плаћање.

Имамо више десетина хиљада таквих возила годишње, а првенствено су то шлеп службе које уђу на аутопут и разграде жицу дуж аутопута. Тако угрожавају своју безбедност, као и других учесника у саобраћају, па има случајева да људи налете на пса и неку другу животињу на аутопуту, напоменуо је Савић.

Пише:
Пошаљите коментар