Почело асфалтирање тунела Предејане на Коридору 10
ПРЕДЕЈАНЕ: Почело је асфалтирање тунела Предејане на једној од најтежих деоница Коридора 10, а Милован Бекрић, помоћник директора Коридора Србије каже да ће у наредна три до четири дана бити завршен први слој асфалта у десној цеви тунела.
У изјави Танјугу Бекрић напомиње да тај рок зависи од временских услова, те каже да су радници на овој деоници јужног крака аутопута Е-75 prеthodnih дана затворили тунел с обе стране како би се постигла оптимална температура за асфалтирање, те додаје да ће се, ако буде топао јануар, асфалт постављати сваког дана.
Каже да се користи сваки сат да се изведу машине и радници током овог неуобичајено топлог јануара за рад у тунелу, јер је реч, како наводи, о осетљивом послу за који је неопходно да температура буде између пет и десет степени у тунелу.
"Да би се радови обављали сваки дан несметано потребно је да у тунелу буде између пет и десет степени јер о свему можемо да причамо и тражимо одређена решења, али о квалитету радова на овако стратешким објектима и пројектима нема говора и дискусије", јасан је Бекрић.
Као гарант сигурности и да се све ради по протоколу у складу са правилима струке, напомиње да радове прате две лабораторије и да се после сваког дана асфалтирања узимају узорци асфалта који се одмах лабораторијски испитују.
"Ако постоји потреба за неком корекцијом коригује се оно што евентуално није у реду. За сада, све је по протоколу и по правилима струке", каже Бекрић.
Додаје да се паралелно са асфалтирањем у десној цеви тунела изводе и припреме за асфалтирање у левој, што ће, како наводи, ако временске прилике дозволе, омогућити да у кратком року радници започну са асфалтирањем и тог дела тунела.
Напомиње да је цео тунел сигуран и безбедан, да су отклоњени проблеми из априла прошле године и клизиште које је успорило радове и каже да ће се након завршетка комплетног асфалтирања тунела започети са постављањем светлосне и друге сигнализације.
Иначе, тунел Предејане је дуг један километар и део је деонице Грделица-Царичина долина, укупне дужине 11,8 километара. Радови се финансирају из кредита Европске инвестиционе банке (ЕИБ), уговорена вредност радова је 15,2 милиона евра, а извођач је бугарска фирма "Алијанса 10".