Пандемија натерала на онлајн куповину и оне неповерљиве
БЕОГРАД: Онлајн трговина је једина област где се може очекивати раст, чак и грађани који нису имали поверења у куповину преко интернета почели су да на тај начин пазаре у време пандемије, закључак је конференције "e-commerce револутион" у организацији Цолор Медиа Communications.
Вицегувернерка Народне банке Србије (НБС) Драгана Станић је истакла да је инстант плаћање најсавременији вид плаћања који тренутно постоји у свету, као и да га је Србија увела месец дана пре него да га је увела Европска Унија.
Председник Колор прес групе Роберт Чобан је рекао да смо и даље "у срцу перфектне олује" и имамо велике економске последице.
"Економија и људске активности показују своју виталност у времену пандемије и то на платформама на начин на који можемо да рачунамо и e-commerce нам у томе помаже. Ово је нова реалност и нас и наше деце", рекао је Чобан.
Милица Ратковић из Вип Мобиле је истакла да је за само нешто више од месец дана више од 14.000 људи посетило Вип виртуелну продавницу и додала да је конверзија одлична јер се управо на тај начин завршила продаја.
Представник компаније Мерцатор С Маја Марковић каже да је e-commerce "ушао на велика врата", као и да је ту да остане.
"На нама је задатак да створимо нову нормалност у којој ћемо моћи сви да функционишемо. Како би цео процес неометано функционисао важна је улога сваког чиниоца на тржишту у целокупном ланцу интернет продаје, као што су сви wеb shopovi, курирске службе или логистика, банке и друге платне институције, ИТ компаније са својим решењима", рекла је Марковић.
Председница eCommerce Асоцијације Србије Зорана Милидраг каже да је едукација највећа баријера, трговаца и купаца.
"Људи имају страх од непознатог и не желе ни да пробају да купују онлајн. Деси се пандемија и дође ситуација да не могу ништа друго да раде и пробају куповину онлајн и то није никакав баук веће нешто што је лакше од стандардне куповине", навела је она.
Бојан Павловић, из АИК Банке на конференцији је истакао да је једина област где можемо очекивати раст e-commerce.