(ФОТО) ОД БЕОГРАДА ДО ГРАНИЦЕ СА МАЂАРСКОМ ВОЗОВИ ЋЕ ИЋИ 200 САТ Путници ће до Суботице стизати за око 80 минута; Нова железничка станица у Суботици 1. септембра у пуном сјају
Суботичка железничка станица, један од најзначајнијих архитектонских објеката на траси пруге од Новог Сада до границе са Мађарском, до 1. септембра, требало би да засија у новом сјају.
На том објекту импозантних димензија из 1882. године предузета је генерална реконструкција у склопу изградње последње деонице брзе пруге од Новог Сада до Суботице, односно до Келебије, где треба да се споји са мађарском трасом.
Како се може видети на терену, радови се интензивно одвијају на уличној страни зграде, где се увелико виде обриси новог станичног трга, а тако је и у делу према перонима.
- Биће то једна од најлепших станичних зграда не само на траси брзе пруге од Новог Сада до Суботице, него у читавој Србији - каже шеф Организационе целине за СП Суботица Милош Јоксовић. - Много тога је урађено око и унутар објекта и сада се полако приводе радови крају. Упоредо са занатско-грађевинским радовима, предузимају се потези који треба да оплемене околину зеленилом.
У Суботици је још 1869. године, са доласком првог воза из Сегедина изграђена мала постаја, а накнадно и железничка станица са успостављањем линије Будимпешта – Земун. Иако је објекат мало истражен и током деценија је доживео бројне промене, па га није било ни могуће враћати у prеthodno стање, приликом реконструкције станичне зграде пројектанти и извођачи водили су рачуна да се сачува културна и историјска вредност самог објекта.
За разлику од других места на траси брзе пруге, у Суботици се железнички саобраћај одвија паралелно са радовима. У више наврата било је неопходно извести такозвано превезивање. Уступани су извођачу стари колосеци и прављене нове везе да би саобраћај могао да тече. Због реконструкције станице, њено коришћење је било обустављено, а благајне су биле премештене на друга места.
Јоксовић напомиње да су радови на перонима још у току, али да се већ користе благодети нове железничке инфраструктуре као што су лифтови за излазак до перона. Додаје да је 90 одсто послова завршено, рачунајући и контактну мрежу, која ће наредних дана бити стављена под напон. То значи да ће убрзо уследити и тестирања и пробне вожње. Истиче да је на последњој деоници брзе пруге у неким од реконструисаних девет железничких станица, а три новосаграђне, у току опремање ентеријера.
По његовим речима, очекује се да до почетка септембра буду завршени и надвожњак у Мајшанској и подвожњак у Лошињској улици. То су преостала два од укупно шест планираних инфраструктурних објеката у Суботици у оквиру пројекта брзе пруге.
У саобраћај су пуштени подвожњаци у Бајнатској улици, у Улици Максима Горког и у Косовској, као и надвожњак на 179. километру.
Када у децембру ове године, након пробних вожњи и тестова, буде успостављен редован железнички саобраћај између Београда и Суботице за возове брзине до 200 километара на сат, време путовања између ова два града износиће свега око осамдесет минута. Возом ће се од Београда до Бачке Тополе путовати 64 минута, а до Врбаса 53 минута.
З. Милосављевић
Фото: В. Бијелић