НОВИ ТИП ПРОДАВНИЦА СЕ ОТВАРА У СРБИЈИ Ево шта ће све моћи ОВЕ МАШИНЕ „на дугме“ да вам понуде; РАДИЋЕ 24 сата, без иједног радника
У Србију је стигла нова, иновативна франшиза – Vеndobox продавнице које су отворене 24 сата и у којима се различити производи купују на вендинг машинама.
Vеndobox је млада франшиза, настала пре годину и по дана у Мађарској и до сада су већ отворили 40 продавница углавном у Будимпешти, али и у другим градовима те земље.
Реч је о продавницама у којима су смештени вендинг апарати који нуде грицкалице, пића, кафу, а поседоваће и АТМ уређаје за подизање новца. Предност ових продавница је што су отворене 24 сата, седам дана у недељи и што не захтевају присуство радника.
Прва Vеndobox продавница се, према плановима, отвара средином јула у Београду, на Зеленом венцу у Призренској улици, а прималац франшизе за Србију и Хрватску Боги Цветковић каже да ће ускоро франшиза бити доступна и другим заинтересованима на овим тржиштима.
"Предност овог концепта је што је пракса показала да може да функционише и у малим местима са око 15.000 становника. Важно је да локал величине од 20 до 50 квадратних метара буде на прометној локацији: у близини школа, аутобуских или железничких станица, али да не буде прескуп. Идеална ситуација је да прималац франшизе буде власник локала јер је рентирање заправо највећи трошак. Велика предност је што ове продавнице немају запослене трговце. Дакле, нити постоји потреба за тражењем радника који су дефицитарни у свим областима нити постоји тај трошак", објашњава Цветковић.
Прималац франшизе пословање може да почне са три апарата, а до сада највећа отворена продавница има девет. У поменутој првој франшизи у Призренској улици у Београду, за почетак ће бити смештено пет вендинг апарата. У апаратима ће се налазити производи који могу да се набаве на тржишту Србије и, према речима Цветковића, потрудиће се да асортиман буде интересантан млађим генерацијама.
"Vеndobox омогућава пасивну зараду. Апарати ретко имају кварове, већи вандализми нису забележени, тако да би прималац франшизе имао обавезу да дође два пута недељно да очисти радњу и допуни асортиман", објашњава Цветковић.
Првих десет франшиза неће имати улазну франшизну накнаду. У склопу франшизе примаоци набављају ремонтоване аутомате по повољној цени са минималном зарадом јер идеја даваоца није да зарађује на самим апаратима. Месечна франшизна накнада ће бити шест одсто од нето промета и два одсто за кровни маркетинг који ће водити давалац франшизе.
Примаоци зарађују на промету производа као у класичној трговини, изнајмљивању простора за АТМ апарат, а даваоци на франшизним накнадама.
"Апарати користе телеметрију, евидентирају све продаје што је важно и због фискализације, а прималац продају може да прати путем апликације на телефону. Апарати су опремљени читачима за картицу и за прихват папирног новца", каже Цветковић и додаје да ће бити и додатних новина и услуга које ће омогућити примаоцима већи промет и додатну зараду.
Почетна инвестиција за куповину апарата и опремање локала је, према његовим проценама, око 15.000 евра.
"Само улагање у локал није велико јер вендинг машине прекрију зидове, а изнад њих се ради гипс и тај део се брендира. Осим тога, потребно је уградити и видео-надзор ради сигурности. Ми дајемо комплетну подршку примаоцу у погледу уређења и брендирања локала, а може то да учини и сам поштујући стандарде франшизе. Подршку за сервисирање вендинг машина такође обезбеђујемо ми", каже он.
Franchising.rs/Vеsna Лапчић