На Шодрошу припремни радови за изградњу четвртог новосадског моста
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало је локацијске услове за изградњу моста у продужетку Булевара Европе, а радници су већ на Шодрошу и обављају припремне радове.
За фазну изградњу обилазнице око Новог Сада са мостом преко Дунава, издати су услови, а за потребе израде идејног пројекта, као и пројекта за грађевинску дозволу и пројекта за извођење, све у складу са Планом генералне регулације моста у продужетку Булевара Европе у Новом Саду.
Како сазнајемо од директора “Урбанизма” Душана Миладиновића реч је о припремним радовима у вези са трасирањем правца куда треба да иде мост.
- Најпре ће се изводити радови изнад реке. Треба да се раде и приступне саобраћајнице, неке са сремске стране. Затим, треба да се ради и помоћни мост. Вероватно ће то бити одређени путујући објекти, попут баржи, које ће служити као делови за кранове, за постављање првих помоћних делова, као помоћног моста са којег ће се даље развијати технологија – казао је Миладиновић.
Говорећи о повезивању, саобраћајница испод вијадукта, односно преко кружних токова, појаснио је да ће онај који иде ка Рибарском острву у многоме боље регулисати саобраћај.
- Кружни ток који остаје је Булевар Патријатрха Павла, Булевар Европе, Булевар царала Лазара. Затим, је ту онај код Хероја Пинкија, па 1.300 каплара. Кружни ток испод моста код Рибарског острва, ће много боље регулистати саобраћај, јер постоје ауто-рампе, за силажење, односно за пењање на мост. Управо из тог разлога биће рађен кружни ток да би све боље функционисало – казао је Миладиновић.
Није тачно могао да прецизира колики је рок за припремне радове, али би како каже мост са свим пристуним саобраћајницама требало да буде готов најкасније за до четири године.
- Моје лично мишљење је да би мост могао бити готов за 3 до 3,5 године. Са свим приступним саобраћајницама можда до четири године, али нека жеља је да то буде три и по године. Надам се да ће успети за то време да се уради, уколико не буде неких непредвиђених ствари, попут лошег времена које можда не би дозволило радове на води – казао је Миладиновић.
Четврти мост је био раније планиран да се уради пре Моста слободе. Миладиновић каже да је политичком одлуком, решено да се прво уради Мост слободе.
- Грађани су се и тада бунили да ће се уништити екологија, па да неће моћи да се живи покрај тог моста да ће бити изузетно велика бука, скоро идентична прича садашњој. Међутим, показало се да тај мост потребан и значајан за град – казао је Миладиновић. Четврти мост је подсетио је планиран још шездесетих година.
- Да је ово политичка одлука, да баш ту буде мост, то значи да су политичари од 1963. године до данас исти, што је апсурд. Политичка је одлука да се крене у реализацију и ја то јако поздрављам, не као службеник града, већ као грађанин – казао је наш саговорник. Поменуо је и саобраћајну студију која прати пројекат изградње четвртог моста и где је саопштено да би у случају његовог недостатка, у наредних седам година од Булевара Европе, до Булевара ослобођења колима требало сат и по времена.
Подсећамо новосадски одборници су на Скупштини града аминовали план за изградњу новог четвртог моста, у оквиру ког се планирају кружне раскрснице, марина, бициклистичке и пешачке стазе. Како је појашњено у плану планирана траса моста почиње прикључењем на Булевар Европе између улица Томе Hayića и Браће Груловића. Подручје око кружне раскрснице па све до Улице 1.300 каплара ће бити највише изграђено у односу на остатак трасе јер наставак Булевара Европе иде право по ободу насеља Телеп до раскрснице улица Лазе Лазаревића, 1.300 каплара и Симе Матавуља.
Нови мост имаће 2,4 километра и ићи ће од кружног тока Булевара Европе до обилазног пута код Сремске Каменице. Имаће четири коловозне траке, као и бициклистичку и пешачку стазу. Миладиновић је појаснио да мост има обостране бициклистичке стазе и то двосмерне, као и пешачке.
- Пројектовано је да имамо пешачку, бициклистичку комуникацију, са моста код Каменичке аде према Рибарском острву. То један логичан наставак приче целе Каменичке аде која ће бити и једна бициклистичко пешачка зона, уз сво оне парковске шуме које смо планирали да сачувамо и да обновимо. На Каменичкој ади и Рибарском острву биће до 11 километара бициклистичких стаза - појаснио је Миладиновић. Према његовим речима преко моста се повезује бициклисти са будућом зеленом стазом на месту некадашње пруге која иде од Беочина до Петроваардина и иде даље ка Карловцима, те ће како је појаснио то бити једна добра бициклистичка туристичка тура.
Подсећамо услове за изградњу моста дали су и Покрајински завод за заштиту животне средине као и Покрајински секретаријат за заштиту ЈКП Пут, Министарство одбране, Сектор за ванредне ситуације Министарства унутрашњих послова, ЈВП Воде Војводине, Дирекција за пловне путеве Републике Србије и други.
С. Аничић Илић