Момировић: Ауто-путем од Чачка до Пожеге до краја године
ЧАЧАК: До краја године морамо и можемо да завршмо најзахтевнију деоницу ауто-пута "Милош Велики" од Прељине до Пожеге, изјавио је вечерас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, приликом обиласка радова на тунелу Лаз.
"Пројектовано је да се овај најзахтевнији део од Прељине до Пожеге са два тунела који ће бити најдужи у Србији, са јако пуно мостова, да све то буде завршено до Светог Николе. Ми то можемо да урадимо само ако будемо радили сваког дана у три смене, и ми то морамо да етаблирамо тако", рекао је Момировић.
Министар, који је градилиште обишао са директором Јавног предузећа "Путеви Србије" Зораном Дробњаком, истакао је да то није могуће остварити уколико се не буде радило више.
"Није довољно да радимо у два смене по 10 сати. Морамо 24 сата да радимо, и то је кнап да завршимо до краја године. Ми то можемо да урадимо. Радимо са најбољим партнерима, са најбољим кинеским компанијама, имамо добре партнере у ''Путевима Србије'', раднике са великим искуством на овом терену, све имамо, само је до нас”, нагласио је Момировић.
Министар је подсетио да су тунел Лаз, чије ће обе цеви бити дуге по 2.800 метара, и тунел Муњино брдо у општини Лучани, врло комплексни грађевиншки захвати, али да тај посао мора бити завршен на време.
"Ми смо дошли у контролу друге смене, 60 људи ради по једној тунелској цеви, на четири места се изводе радови. Мислим да смо максимализовали напоре и ми и наши кинески партнери, и мислим да ћемо до краја године пуститит саобраћај. Људи ће бити заиста поносни на то што смо урадили, јер то је једини начин ако ми желимо да направимо искорак и за наш народ и за нашу државу”, рекао је Момировић
Он је нагласио да је пре десетак година аутопут Београд-Чачак био само сан, а сада се завршава већ деоница ка Пожеги.
"Ова деоница је важан да би смо могли да наставимо радове ка Црној Гори и Сарајеву. Те две земље су јако важне за нас. Ми то морамо да урадимо у наредних неколико година”, изјавио је министар.
Момировић је оценио да Србија у овим тешким временима ковид кризе у Европи предњачи у реализацији инфраструктурних пројеката.
"Захвалан сам господину Ђангу и компанији ЦРБЦ и господину Дробњаку, и урадићемо ово до краја године", закључио је Момировић.
Радови на деоници од Прељине до Пожеге, дугој око 30 километара, почели су 28. јула прошле године, а њихова процењена вредност је 523 милиона долара.
Тунел Лаз до сада је изграђен у укупној дужини од 1.315 метара са обе стране, што је нешто више од четвртине укупне пројективане дужине.