Михајловић: До краја године на путевима Србије 53 милиона возила
БЕОГРАД: „Србија и сви њени грађани имају користи од тога што је на путевима Србије данас 20 милиона возила више него пре две године, а до краја године може се очекивати 53 милиона, изјавила је данас министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
"Наша земља има користи, грађани који живе у њој имају користи што ми заиста имамо 20 милиона више, 53 милиона возила очекујемо до краја године. О томе нисмо могли ни да размишљамо пре неколико година", рекла је Михајловић гостујући у јутарњем Дневнику РТС-а.
Она је истакла да је Србија данас земља која практично сваке године завршава десетине километара аутопутева и практично најбржа транзитна рута север-југ-исток-запад.
"Ми смо иначе много бржа рута него када би се ишло преко Бугарске и Румуније. Преко 150 километара када говоримо о аутопутевима, а у железници чак 315 километара је Србија краћа рута него кад се иде кроз друге државе и ја сам поносна на то што смо ми успели да вратимо тај саобраћај са неких других коридора где се одвијао, на наш коридор 10", рекла је она.
Навела је да је "Коридор 10" скоро завршен, осим двадесетак километара кроз Грделицу и Сићево и истакла да је држава много урадила на том правцу. Како каже, то се види по броју возила, јер нико не би ишао тим путем да није најсавременији.
Михајловић је додала да је потребно додатно унапредити ауто-пут, средити одморишта, како би се сви они који иду у ове делове Европе одлучили да иду преко Србије, јер "пут није само пут, већ и све оно поред".
Када је реч о повећању цене путарине, она је рекла да се у Влади о томе до сада није размишљало.
"Повећање цене путарине није тема за Владу Србије, о томе се не разговара нити ће бити повећања цене путарине, приоритет је изградња нових и одржавање постојећих ауто-путева, као и завршетак реформе Путева Србије", изјавила је Михајловићева.
Она је такође истакла да су гужве на путевима уобичајене и у Европи, а не само у Србији, јер се рехабилитација и одржавање путева мора одвијати у летњем периоду, те позвала возаче да користе електронску наплату на наплатним рампама.
"Треба да будемо поносни што имамо квалитетне ауто-путеве, али они морају и да се одржавају, а то није могуће по киши и хладном времену. Разлог за гужве је повећан број аутомобила кроз нашу земљу, управо јер данас имамо добре путеве. Саветујем свим возачима да користе електронску наплату путарине јер то много убрзава саобраћај", изјавила је Михајловићева.
Она је такође казала да нови инвестициони циклус, вредан пет милијарди евра, који се очекује по завршетку радова на коридорима 10 и 11, подразумева почетак радова на новим аутопутевима.
"Ми смо све припремили за нови инвестициони циклус. Дакле, кад кажем почиње нови инвестициони циклус то значи да следеће године поцињу радови. Говоримо о новим аутопутевима, Ниш-Мердере-Приштина", рекла је Михајловићева.
Истакла је да је врло важно да Србија буде премрежена аутопутевима и нагласила да је стратешки веома важан излазак Србије на луку и море кроз Албанију путем Ниш-Мердере-Приштина који ће почети да се гради следеће године.
"Ми већ сада у буџету имамо гаранцију за 200 милиона евра за тај пут. Ниш-Плочник је прва деоница на којој ће се радити, па онда идемо даље", казала је министарка.
Нагласила је да ће идуће године почети радови на Моравском коридору за који је истакла да је најважнији поред коридора 10 зато што повезује коридоре 10 и 11.
"Кад погледате Србију и карту Југоисточне Европе, Србија је на незаобилазном месту. Сада је важно да сви могући инфраструктурни пројекти у железници и путевима иду преко нас", нагласила је.
"Такође је важно да аутопутем на којем радимо и зовемо га коридор 11 изађемо на луку Бар, али је исто тако важна рехабилитација пруге Београд-Бар. Ми ћемо то наставити. Прошле године смо завршили 77 километара, остало нам је још 200 и надам се да ћемо следеће године имати договоре и око тога", рекла је Михајловић.
Она је додала и да ће се у понедељак у Подгорици састати са министром саобраћаја и поморства Црне Горе са којим ће разговарати о завршетку Коридора 11, али и о реконструкцији пруге Београд-Бар.