Килограм банатске пруге 12,14 динара
Шине, стари колосечни прибор и скретнице које се налазе на 15 железничких пруга налазе се на аукцији, а понудила их је Инфраструктура железнице Србије.
То даље значи да пруге Сечањ - Јаша Томић и Зрењанин-Вршац броје последње дане међ’ банатским атарима, што и није ништа чудно, али евоцира успомене свих оних који су имали прилику да пре више од три деценије путују возом нашом равницом.
Како се процењује, поменуте пруге имају око 24.600 тона гвожђа и челика, а почетна цена килограма је 12,14 динара и то без трошкова демонтаже.
- Пругу од Зрењанина до Вршца, која је у савршено добром стању, не знам коме је то пало на памет да скида и да продаје - каже за РТС некадашњи радник Железнице Никола Добрић, додајући да је било очекивано да се пруга уклони јер није исплатива. - Мост је рађен у Сечњу, то знате и сами. Рађен је онај у Конаку на Брзави. Тако да је већи део пруге добар. Лакше га је одржавати по мало, него ухватити сад и продати у бесцење.
Кроз Јашу Томић воз је последњи пут прошао пре 33 године, а мештани су се надали да би њихове пруге и даље могле да се користе, док су железничке станице у скоро свим банатским местима оронуле, а негде се пак само назиру остаци.
Међутим, према речима Добрића, изненађење је одлука да се продају шине са пруге ка Вршцу која је реконструисана пре нешто више од две деценије.
- Ако може Шарганска осмица да се направи, зашто није могло да се направи од Сечња до границе - каже за јавни сервис хроничар села Јаша Томић Спасо Младеновски. - Па можда и до Темишвара та нека туристичка прича. Држава страшно много помаже у последњих пар година руралном туризму. Зар то не би можда била та једна од идеја. Али ето, ми смо у свему немоћни.
Инфраструктура железнице Србије у саопштењу наводи да се на правцима где је предвиђена продаја шина, колосечног прибора и скретница деценијама не обавља саобраћај.
Л. Р.