Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kilogram banatske pruge 12,14 dinara

15.01.2022. 09:49 09:50
Piše:
Foto: Pixabay.com

Šine, stari kolosečni pribor i skretnice koje se nalaze na 15 železničkih pruga nalaze se na aukciji, a  ponudila ih  je Infrastruktura železnice Srbije.

To dalje znači da pruge Sečanj - Jaša Tomić i Zrenjanin-Vršac broje poslednje dane međ’ banatskim atarima, što i nije ništa čudno, ali evocira uspomene svih onih koji su imali priliku da pre više od tri decenije putuju vozom našom ravnicom.

Kako se procenjuje, pomenute pruge imaju oko 24.600 tona gvožđa i čelika, a početna cena kilograma je 12,14 dinara i to bez troškova demontaže.

- Prugu od Zrenjanina do Vršca, koja je u savršeno dobrom stanju, ne znam kome je to palo na pamet da skida i da prodaje - kaže za RTS nekadašnji radnik Železnice Nikola Dobrić, dodajući da je bilo očekivano da se pruga ukloni jer nije isplativa. - Most je rađen u Sečnju, to znate i sami. Rađen je onaj u Konaku na Brzavi. Tako da je veći deo pruge dobar. Lakše ga je održavati po malo, nego uhvatiti sad i prodati u bescenje.

Kroz Jašu Tomić voz je poslednji put prošao pre 33 godine, a meštani su se nadali da bi njihove pruge i dalje mogle da se koriste, dok su železničke stanice u skoro svim banatskim mestima oronule, a negde se pak samo naziru ostaci.

Međutim, prema rečima Dobrića, iznenađenje je odluka da se prodaju šine sa pruge ka Vršcu koja je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije.

- Ako može Šarganska osmica da se napravi, zašto nije moglo da se napravi od Sečnja do granice - kaže za javni servis hroničar sela Jaša Tomić Spaso Mladenovski. - Pa možda i do Temišvara ta neka turistička priča. Država strašno mnogo pomaže u poslednjih par godina ruralnom turizmu. Zar to ne bi možda bila ta jedna od ideja. Ali eto, mi smo u svemu nemoćni.

Infrastruktura železnice Srbije u saopštenju navodi da se na pravcima gde je predviđena prodaja šina, kolosečnog pribora i skretnica decenijama ne obavlja saobraćaj.

L. R.

Piše:
Pošaljite komentar