Јовић: Спремни возови за Црну Гору, али чекамо одлуку Црне Горе
БЕОГРАД: Србија воз спреман је одмах да успостави железнички саобраћај са Црном Гором и покрене возове на релацији Београд - Бар, али се чека одлука црногорских власти у вези са укидањем обавезних ПЦР тестова за возно особље, изјавио је данас директор Србија воза Југослав Јовић.
Истиче у изјави за Танјуг да су наши возови спремни за покретање линије Београд - Бар, да су дезинфиковани, означени улази и излази, означена места за седење и слично.
"У редовном смо контакту са представницима Железничког превоза ЦГ и чекамо одлуку њихових државних органа у вези са укидањем обавезних ПЦР тестова за возно особље како би успоставили међународни саобраћај", рекао је Јовић.
Каже да постоји велико интересовање путника за покретање линије Београд - Бар и да би се прво разговарало само о ноћном возу који би ишао свакодневно, али и да би могао да буде покренут и дневни воз.
"Ако буду желели дневни воз, ми имамо и материјално обезбеђење и људе, све је спремно", нагласио је Јовић.
Објашњава да са црногорским железницама имају свакодневне контакте и да се договара начин како да наше особље које прелази границу уради ПЦР тест који је неопходан за прелазак границе, што је доста компликовано за турнус особља.
Црногорске железнице, додаје, чекају одлуку њиховог стручног тима за ковид да каже да ли је тај тест обавезан, како се ради и колико важи.
"При преласку границе наше особље би се задржавало тамо у турнусу неколико дана, промена особља је у Бијелом Пољу, па би сви наши који прелазе границу требало да имају тест, који важи два дана, што значи да би исти кондуктер и машиновођа морали поново да раде тест. То је доста компликовано и за наше и њихово особље", објаснио је Јовић.
Подсећа да су раније ишла два воза дневно на линији Београд - Бар, дневни и ноћни, с тим што је ноћни био попуњенији пошто су га углавном користили људи који иду на одмор.
Ноћни воз је био аутовоз.
Ми смо раније имали у летњој сезони велики број путника и одличан приход, казао је он и додао да су и у Црној Гори имали велики приход од тог воза и то око 80 одсто прихода у општем превозу путника.
"Нама је то износило за летњу сезону око 130 милиона, што је сада нула", додао је Јовић.
Напоменуо је да возно особље Србија воза, иначе, носи заштитне маске као и да се мери температура пре него што особље уђе у воз односно дођу у контакт са путницима.