ИЗДАТА ГРАЂЕВИНСКА ДОЗВОЛА ЗА ПЕТИ МОСТ У НОВОМ САДУ Зелено светло за спајање Петроварадина са Каћем
Ближи се почетак изградње главне конструкције моста преко Дунава на траси Фрушкогорског коридора и његових прилаза са бачке стране, након што је Покрајински секретаријат за енергетику, грађевинарство и саобраћај издао 21. јуна „Путевима Србије” грађевинску дозволу за овај посао.
Просторно, ради се о нешто мање од два километра који се пружају на бачкој обали Дунава и самом воденом огледалу реке тик до саме сремске обале, а сами радови ће почети када надлежни Секретаријат одобри пријаву радова, која се подноси најкасније осам дана пре планираног почетка посла.
Вредност изградње моста са поменутом прилазном конструкцијом и хидротехничким инсталацијама за одводњавање пута износи 12.017.245.528,01 динара без ПДВ-а, то јест нешто више од 100 милиона евра. Prеthodno грађевинска дозвола издата је у у фебруару прошле године за рашчишћавање терена и земљане радове на 750 метара пред сам мост, а тај посао је коштао 8.746.135 динара. У марту Секретаријат издаје дозволу за изградњу два привремена моста на обе обале с којих ће се градити главна конструкција моста, а посао је процењен на 79.975.763,08 динара без ПДВ-а.
Потом су у септембру „Путеви Србије” добили грађевинску дозволу да извођач радова, кинески ЦРБЦ, побије шипове за 17 стубова прилазне конструкције са бачке стране моста, као и за прелазни стуб главне конструкције моста, за шта је издвојено 815.557.378,84 динара. У међувремену, одборена је изградња и привременог моста преко Роковог потока у Петроварадину вредног скоро 54 милиона динара, те мобилне фабрике бетона у Петроварадину од 12.178.880 динара без ПДВ-а. Грубо процењено, припреме за изградњу моста коштале су више од милијарду динара.
Овај, пети новосадски мост поред тунела испод Иришког венца, други је кључан објекат будућег Фрушкогорског кордироа од Новог Сада до Руме. Ова брза саобраћајница на територији Новог Сада служиће као градска обилазница, а преко моста обезбедиће се веза са ауто-путем Е75 и паневропским коридорима 10 и 10Б.
Како је наведено при представљању овог пројекта, мост ће допринети изметшању теретног и транзитног саобраћаја из Петроварадина и Салајке и Подбаре у Новом Саду.
Мост почиње 5.536 метара од почетка Фрушкогорског коридора код Каћа, а завршава се на 7.200 метара од почетка, премошћујући 560 метара широк Дунав. Укупна дужина моста износи 1.663 метра, а састоји се од 668 метара дуге северне прилазне конструкције, која се протеже на каћкој страни, главне мостовске конструкције дужине 505 метара и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни, која је дужине око 488 метара.
Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне, са по две саобраћајне траке широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра.
Конструкција главног моста пројектована је као јединствена конструкција за обе коловозне траке, док су прилазне конструкције пројектоване као две одвојене целине. Главни распон моста широк је 200 метара и висок 9,5 метара у односу на висок пловидбени ниво.
Мост је пројектован као „екстрадос“ мост са косим затегама са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закођшениом ка споља и високим 25 метара. Распони главног моста дуги су 134, 235 и 134 метра.
Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара.
На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина. Та саобраћајница предвиђена је за возила чије је одредиште сам Нови Сад.
С. Крстић