light rain
20°C
19.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ИСТАНБУЛСКИ КАНАЛ БИЋЕ ЧУДО Турци ће заувек променити токове глобалне трговине

04.09.2024. 14:52 14:56
Пише:
Извор: pixabay.com/ Ilustracija

Припрема се реализација једног од најамбициознијих инфраструктурних пројеката у Европи - изградња Истанбулског канала, чија ће улога бити кључна за глобалну трговину.

Овај пројекат, који је иницирао председник Реџеп Тајип Ердоган још 2021. године, представља огромну инвестицију вредну 25 млрд УСД, с циљем да се Истанбул позиционира као централна тачка светских трговачких токова.

Канал ће пресецати европски део града, стварајући нови морски коридор који повезује Азију и Европу, а самим тим значајно растерећује саобраћај на Босфору, преноси портал Грађевинарство.

Почетна реакција на овај пројект била је мешовита, са скептицизмом према утицају на животну средину, али турске власти остале су посвећене његовом остваривању, видећи га као кључни елемент своје економске стратегије. Очекује се да ће овај водени пут донети значајне предности како Турској, тако и суседним земљама, посебно кроз побољшање трговинских капацитета и урбанизацију.

Канал ће бити смештен у западном делу Истанбула и омогућиће пловидбу између Црног и Мраморног мора. Бивши министар саобраћаја Турске Ахмет Арслан изјавио је да тренутно не постоји адекватна алтернатива за пролазак бродова који превозе опасне материје, што изазива саобраћајне гужве и повећава ризике у Босфорском мореузу. Нови канал ће преусмерити део тог саобраћаја, смањујући притисак на Босфор и повећавајући безбедност.

Планирано је да Истанбулски канал буде дуг 45 километара, са ширином од 400 до 1.000 метара и дубином од око 25 метара. Канал ће имати шест мостова који ће осигурати повезаност са остатком европског дела града. Његова изградња биће кључна за повећање капацитета за међународну трговину, што ће додатно привући инвестиције и туристичке посете.

Укупна вредност изградње овог канала процењује се на 25 милијарди долара, од чега ће 10 милијарди долара бити уложено у развој околних области, док ће 15 милијарди долара бити директно инвестирано у саму изградњу канала. Овај пројекат показује одлучност Турске да модернизује своју инфраструктуру и ојача свој глобални економски положај.

Како се радови на каналу буду одвијали, предвиђа се да ће значајно променити урбано лице Истанбула и учврстити улогу Турске као значајног учесника у глобалној трговини. Пројекат укључује сарадњу домаћих и страних компанија, укључујући турске фирме Yapi Меркези и Цимко, као и међународне партнере попут Bеchtеla.

Истанбулски канал је не само грађевински подухват, већ и стратешки пројекат који ће дугорочно редефинисати трговинске токове у региону. Овај водени пут ће значајно смањити оптерећење на Босфору истовремено отварајући нове могућности за развој Истанбула, позиционирајући га као важан центар светске трговине у годинама које долазе.

 

(Б92)

 

Аутор:
Пошаљите коментар