broken clouds
11°C
31.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1557
usd
112.4119
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Дизел и бензин нећемо увозити, могућ је мањи скок цене

25.01.2023. 11:24 11:31
Пише:
Фото: НИС

Забрана Европске уније на увоз нафтних деривата који се транспортују морем, а која ступа на снагу 5. фебруара, према оцени уреднице портала Енергија Балкана Јелице Путниковић, неће изазвати несташицу ни дизела ни бензина у Србији.

По њеним речима, Рафинерија нафте у Панчеву може да произведе довољне количине нафтних деривата да Србија не зависи од увоза.

- Нафтна индустрија Србије не мора да увози нафтне деривате да би тржиште било стабилно и снабдевено, а то не морају ни компаније попут ОМВ-а, МОЛ-а, Хеленик петрола, Лукоила које имају своје пумпе - рекла је Јелица Путниковић. - Једино што би можда могло да се деси јесте да одређене количине дизела, које се увозе у Србију, буду скупље после 5. фебруара, јер видећемо какве ће бити цене дизела на тржишту на Медитерану.

Она је додала је да наша држава, када доноси једнонедељне одлуке о малопродајној цени бензина и дизела за следећих седам дана, не узима у обзир само цену сирове нафте, већ и цену дизела на тржишту у региону. Цена дизела у региону, указала је Јелица Путниковић, а у тренутку доношења одлуке Владе Србије о цени дизела на бензинским пумпама, може утицати на цену дизела код нас.

Нафтна индустрија Србије не мора да увози нафтне деривате да би тржиште било стабилно и снабдевено, а то не морају ни компаније попут ОМВ-а, МОЛ-а, Хеленик петрола и Лукоила које имају своје пумпе

Коментаришући изјаву в.д. директора ЈП „Електропривреда Србије” Мирослава Томашевића да би удео обновљивих извора енергије у портфолију ЕПС-а у наредних 15 година могао да порасте са садашњих око 3.000 мегавата на више од 7.000 мегавата, Јелица Путниковић је рекла да је то веома реална процена.

- ЕПС планира изградњу реверзибилне хидроелектране Бистрица и већ су почели пројекти радови неопходни пре него што се приступи градњи, а планира се и изградња реверзибилне ХЕ Ђердап 3, која ће, вероватно, имати неколико фаза јер је реч о већем капацитету и то је заправо оно што ће бити највећа снага нових зелених киловата из ЕПС-а - рекла је Јелица Путниковић.


Европске рафинерије не производе довољно

У Европској унији од децембра прошле године важи забрана увоза сирове нафте из Русије, а од 5. фебруара ће забрана бити проширена и на нафтне деривате који се транспортују морем.

То би, указују европски аналитичари, могло да изазве проблеме у испорукама и снабдевају дизелом.

Наиме, Русија је протеклих година била највећи достављач дизела у ЕУ пошто европске рафинерије не производе довољно овог горива да би се задовољила потражња на тржишту.


По њеним речима, тако ће уз струју из соларних панела или ветрогенератора с пепелишта, струја из обновљивих извора енергије, коју ће производити ЕПС, бити дуплирана.

- Питање је којим ће темпом то да се настави, а оно што је Томашевић најавио обећава да је држава решила да помогне ЕПС-у као што смо до сада помагали приватним инвеститорима да граде капацитете за обновљиве изворе енергије - рекла је Јелица Путниковић.

Д. Млађеновић

 

Пише:
Пошаљите коментар