Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Дигитализацијом до великих уштеда времена и новца грађанима

11.10.2018. 15:25 15:26
Пише:
Фото: pixabay.com

БЕОГРАД: Од почетка коришћења информационог система еЗУП до данас обављено је више од 550.000 услуга, што значи да је грађанима уштеђено више од 500.000 сати чекања на шалтерима јавне управе, а држава је уштедела више десетина милиона динара на штампању и издавању папирних докумената.

То значи да грађани, за последњих нешто више од годину дана, 550.000 пута нису морали да носе документа и потврде од шалтера до шалтера, већ су то за њих електронски обављали државни службеници по службеној дужности, наводи се у саопштењу Канцеларије за информационе технолоогије и електронску управу.



Информациони систем еЗУП је информатички алат који омогућава прибављање података по службеној дужности што представља велики искорак у аутоматизовању административних поступака и увођењу модерне електронске управе у Србији, истиче се у саопштењу. 



Информациони систем еЗУП данас користи 320 различитих институција јавне управе које на дневном нивоу размењују податке у делићима секунде.



У првих седам месеци ове године направљено је 30 одсто мање папирних извода из матичних књига рођених него у истом периоду прошле године.



Носиоци највећих база података, осам институција међу којима су Министарство државне управе и локалне самоуправе, Министарство унутрашњих послова, Републички фонд за пензијско и инвалидско осигурање, Централни регистар обавезног социјалног осигурања, Национална служба за запошљавање, Министарство правде, Пореска управа Републике Србије и Републички геодетски завод, омогућили су приступ подацима из укупно 22 базе података преко Сервисне магистрале органа. 



"Ако се узме у обзир да је 2017. у односу на 2016. годину произведено 24 одсто мање папирних извода, пратећи овај тренд, сматрамо да ће папирни изводи захваљујући еЗУП-у врло брзо отићи у историју", наводи се у саопштењу.



Подсећа се да Влада Србије улаже велике напоре на пољу дигитализације, а посебно дигитализације јавне управе. 



Циљ је да Србија добије што економичнију, транспарентнију и ефикаснију јавну управу, средство за постизање тога циља је модерна и свима доступна електронска управа, док је имплементација информационог система еЗУП доказ успешности Владе у развоју електронске управе, наводи се у саопштењу Канцеларије.

Пише:
Пошаљите коментар