ЋУДЉИВО ТРЖИШТЕ ЕЛЕКТРИЧНИХ АУТОМОБИЛА На фабрикама Фолксвагена – катанац
Фолксваген је касније од конкуренције ушао на тржиште електричних аутомобила.
Након што су 2020. амбициозно кренули с производњом, чинило се да би VW из немачког Волфсбурга ускоро могао да се позиционира као један од водећих светских произвођача е-аутомобила.
Међутим тржиште се показало много више волатилно него што је било записано у пројекцијама немачких менаџера. Над добрим делом индустрије надвили су се тамни облаци, а упркос томе што су пре само неколико месеци у Фолксвагену најавили нова улагања у електрична возила, на вратима фабрика катанци стоје закључани.
Наиме, пре десетак дана је стигла вест како у Цвикау и Дрездену Фолксваген обуставља производњу електричних аутомобила VW ИД3 и Цупра. Обустава производње, засад, односи се само на прве две недеље октобра. Разлог је наизглед једноставан; знатно слабљење потражње, преносе Независне новине.
"Због тренутне ситуације на тржишту, производња ће бити смањена током јесенских празника у Саксонији од 2. до 13. октобра у Фолксвагеновој фабрици у Цвикауу", казао је портпарол компаније.
Једна од две производне линије ће бити привремено затворена у фабрици у Цвикауу. Производња модела ИД4, ИД5, Ауди Q4 е-трон и Ауди Q4 Спортбацк е-трон ће се наставити, додају из Фолксвагена.
VW је одбио да коментарише како ће се то одразити на запослене. Али јасна је била порука из септембра када су поручили да неће продужити уговоре на одређено време за 269 запослених у Цвикауу.
Зашто је баш сада дошло до затварања полигона? Објашњења пада потражње за немачким електричним аутомобилима треба тражити у неколико фактора.
Пре свега ту је конкуренција. Тесла боље кореспондира са жељама конзумената електричних аутомобила. Шта више, могло би се рећи како је Тесла Илона Маска заправо и сама произвела жудњу за таквим возилима. VW и остали произвођачи засад нису пронашли начин како победити Маска у његовој игри.
Други се све се више одлучују за куповину кинеских е-аутомобила. С тако ниским ценама производње, Европљани не могу да се носе. Раст цене енергената, односно инфлација, такође су разлози смањене потражње.
Ваља споменути и укидање подстицаја. Од 1. септембра само приватна лица имају у Немачкој право на премије приликом куповине е-возила. Компаније које купују е-возила више неће добијати подстицаје од државе.
Немачко удружење аутомобилске индустрије сматра да ће потпуно укидање подстицаја за службена возила "наштетити тржишту и додатно оптеретити средња предузећа".
Влада је још средином 2022. смањила вредност потпора за нове е-аутомобиле, тврдећи да су постали довољно привлачнији за купце, као и како државна помоћ више није потребна. Број електричних возила у Немачкој пао је одмах након тога.
Прошле године купци е-аутомобила добили су од државе до 6.000 евра за куповину новог возила (уз 3.000 евра попуста од самих произвођача аутомобила). Почетком ове године потпора је пала с 3.000 на 4.500 евра и додатно ће се смањити од јануара 2024.
Немачка намерава да има 15 милиона е-аутомобила на путевима до 2030., али како преноси портал Цлеан energy wire, стручњаци кажу како су мале шансе да ће циљ бити испуњен.
(Б92)