Боље пословно расположење у аутоиндустрији Немачке
МИНХЕН: Немачки произвођачи аутомобила и њихови добављачи оценили су своју пословну ситуацију у октобру знатно бољом него prеthodnog месеца, мада су мало песимистичнији према будућности, према најновијој анкети института ИФО.
Индикатор тренутне пословне ситуације попео се у октобру на минус 0,2 поена са минус 20,4 поена из септембру, а најнижи ниво од минус 86,2 бода дотакао је у априлу.
„Потражња за аутомобилима забележила је снажан раст, што је знатно поправило расположење међу менаџерима“, каже Клаус Вохлрабе, шеф анкетног сектора у ИФО-у, наводи се у саопштењу института достављеном Танјугу.
Искоришћеност капацитета у аутоиндустрији је забележила значај раст у октобру на 86 процената, у односу на 73 посто у јулу.
Број новорегистрованих аутомобила које су произвеле немачке компаније већ је у септембру регистровао повећање на годишњем нивоу од пет процената. Међутим, треба имати у виду да су електрични и хибридни аутомобили главна полуга за овај раст, а немачки произвођачи још увек немају много таквих возила на тржишту, напомиње ИФО.
С друге стране, анкета показује пад мнигих показатеља. Примера ради, индекс пословних очекивања у будућности је пао четврти месец заредом, са 27,6 поена у септембру на 17,7 поена у октобру.
Изузетно висок септембарски ниво наруџбина за будуће испоруке није се одржао, при чему је одговарајући показатељ пао са 51,5 на 29,2 поена у октобру.
Компаније и даље планирају да повећају производњу, али су нешто опрезније него у септембру. Упркос доброј ситуацији у целини, произвођачи аутомобила тренутно планирају да смање број запослених.
Страна тржишта ће вероватно бити нешто мање динамична у наредним месецима, с обзиром на то да октобарски индекс, изведен на основу одговора немачких ауто компанија, износи 23,2 поена у односу на 31,3 поена у септембру.
Преко 70 процената аутомобила произведених у Немачкој се извози (74,8 процената у 2019.).
„Мада су главне европске државе купци - Велика Британија, Француска, Италија, Шпанија, као и САД, још увек снажно у раљама пандемије корона вируса, у Кини поново знатно расте потражња за немачким аутомобилима“, каже Оливер Фалк, директор у ИФО центру за индустријску организацију и нове технологије.
Кина је 2019. била трећа најважнија извозна дестинација за немачке произвођаче аутомобила, после Велике Британије и САД-а.
Укупан извоз немачких аутомобила у прва три квартала 2020. године пао је за 34 процента у односу на прошлу годину, а та цифра би била још драстичнија да у Кини није дошло до повећања потражње последњих месеци, наводи се у извештају ИФО института.