Bolje poslovno raspoloženje u autoindustriji Nemačke
MINHEN: Nemački proizvođači automobila i njihovi dobavljači ocenili su svoju poslovnu situaciju u oktobru znatno boljom nego prethodnog meseca, mada su malo pesimističniji prema budućnosti, prema najnovijoj anketi instituta IFO.
Indikator trenutne poslovne situacije popeo se u oktobru na minus 0,2 poena sa minus 20,4 poena iz septembru, a najniži nivo od minus 86,2 boda dotakao je u aprilu.
„Potražnja za automobilima zabeležila je snažan rast, što je znatno popravilo raspoloženje među menadžerima“, kaže Klaus Vohlrabe, šef anketnog sektora u IFO-u, navodi se u saopštenju instituta dostavljenom Tanjugu.
Iskorišćenost kapaciteta u autoindustriji je zabeležila značaj rast u oktobru na 86 procenata, u odnosu na 73 posto u julu.
Broj novoregistrovanih automobila koje su proizvele nemačke kompanije već je u septembru registrovao povećanje na godišnjem nivou od pet procenata. Međutim, treba imati u vidu da su električni i hibridni automobili glavna poluga za ovaj rast, a nemački proizvođači još uvek nemaju mnogo takvih vozila na tržištu, napominje IFO.
S druge strane, anketa pokazuje pad mnigih pokazatelja. Primera radi, indeks poslovnih očekivanja u budućnosti je pao četvrti mesec zaredom, sa 27,6 poena u septembru na 17,7 poena u oktobru.
Izuzetno visok septembarski nivo narudžbina za buduće isporuke nije se održao, pri čemu je odgovarajući pokazatelj pao sa 51,5 na 29,2 poena u oktobru.
Kompanije i dalje planiraju da povećaju proizvodnju, ali su nešto opreznije nego u septembru. Uprkos dobroj situaciji u celini, proizvođači automobila trenutno planiraju da smanje broj zaposlenih.
Strana tržišta će verovatno biti nešto manje dinamična u narednim mesecima, s obzirom na to da oktobarski indeks, izveden na osnovu odgovora nemačkih auto kompanija, iznosi 23,2 poena u odnosu na 31,3 poena u septembru.
Preko 70 procenata automobila proizvedenih u Nemačkoj se izvozi (74,8 procenata u 2019.).
„Mada su glavne evropske države kupci - Velika Britanija, Francuska, Italija, Španija, kao i SAD, još uvek snažno u raljama pandemije korona virusa, u Kini ponovo znatno raste potražnja za nemačkim automobilima“, kaže Oliver Falk, direktor u IFO centru za industrijsku organizaciju i nove tehnologije.
Kina je 2019. bila treća najvažnija izvozna destinacija za nemačke proizvođače automobila, posle Velike Britanije i SAD-a.
Ukupan izvoz nemačkih automobila u prva tri kvartala 2020. godine pao je za 34 procenta u odnosu na prošlu godinu, a ta cifra bi bila još drastičnija da u Kini nije došlo do povećanja potražnje poslednjih meseci, navodi se u izveštaju IFO instituta.