Бојовић: Транспортна заједница-бржи проток робе,више инвестиција
БЕОГРАД: Одлука да Београд постане седиште Транспортне заједнице Западног Балкана је привилегија и одговорност, каже декан Саобраћајног факултета Небојша Бојовић и додаје да тај пројекат подразумева интеграцију простора од 20 милиона људи.
"Одлука је логична и наставак договора који је направљен у јулу месецу између земаља чланица. Транспортна заједница подразумева интеграцију простора од 20 милиона људи, а прави ефекти се постижу само на већем тржишту", појаснио је Бојовић јутрос за РТС.Бојовић је додао да то истовремено значи и хармонизацију у оним сегменмтима који већ постоје у ЕУ, скраћење транспорта, могућност инвестиција, превоз који ће бити по стандардима ЕУ, да роба не чека на границама.
"То подразумева да је транспорт СМАРТ, да је интелигентан, да почива на дигитализацији, да је одржив, да ће наредним генерацијама омогућити да уживају у благодетима и да подрзумева очување животне средине", нагласио је декан.Говорећи о аутопуту Београд- Сарајево и могућој траси тог пута, Бојовић је рекао да постоји неколико опција, али да струка треба да да одговор.
"Постоје саобраћајне студије, токови путника и добара, интензитет саобраћаја. Идеја је да повезује људе, мислим да искључиво тако треба приступати", рекао је Бојовић.Упитан за ревитализацију пруге Београд- Будимпеште он је рекао да је то важна и значајна вест и да је битно да се Србија појави на ТЕНТ мрежи.
"То је мрежа европских коридора, то је пут ка интегерацији у ЕУ. То знаци да граница практицно нема и то је изазов не само у техницком смислу. Ближи смо него икада томе да нам возови иду великим брзинама. Ради се о једном о највецих пројеката и у року од три године, мислим да цемо моци да се похвалимо возовима са великим брзинама", објашњава Бојовић.
Напомиње да је Србија земља транзита и да треба користити предности Коридора 10.
ЕК: Београд заслужено седиште Транспортне заједнице
БРИСЕЛ: Избор Београда за седиште Транспортне заједнице за Западни Балкан заснован је на заслугама, изјавила је данас европска комесарка за транспорт Виолета Булц. "Имали смо различите понуде на столу и након пажљивог разматрања, изабрана је она која је највише одговорила критеријумима које смо поставили. Веома сам срећна што је јуче у Бриселу консензусом потврђен избор седишта и, пре свега, што ће седиште бити у региону", истакла је Булц за Танјуг.
То ће, како оцењује, заиста ојачати осећај "власништва" над овим пројектом код свих страна на Западном Балкану које би могле да допринесу његовој успешној имплементацији."Пакт о оснивању Транспотне заједнице означава почетак нове ере сарадње између Европске уније и страна на Западном Балкану, као и повезивање читаве Европе. Прво, он јасно показује да је регион спреман да сарађује и заједнички спроводи неопходне реформе", истиче Булц.
Према њеним речима, то доноси стабилност и предвидљивост - окружење које ће привући инвестиције у регион. "Друго, Западни Балкан ће с овим споразумом усвојити и применити читав низ европских транспортних правила, прописа и стандарда, и све то пре званичног проширења ЕУ. Они ће, практично, постати део унутрашњег тржишта ЕУ у скоро свим транспортним секторима чим буду спремни", напомиње комесарка ЕУ за транспорт.
На тај начин ће, указује Булц, значајно бити повећана ефикасност регионалне транспортне мреже, а боље транспортне везе значе да ће регион моћи да извози на велика тржишта, да привуче улагања и у друге секторе осим транспорта и да подигне активност туристичке привреде.
"Коначно, овај споразум представља кључно средство за побољшање свакодневног живота грађана и предузећа, доприносећи изградњи добросуседских односа, промовисању мира и помирења у региону и убрзању преговора о приступању ЕУ".