Блокада Суеца "гута" 400 милиона долара промета на сат
ЊУЈОРК: Блокада Суецког канала због насуканог мега-брода контејнера Евер Гивен "гута" око 400 милиона долара промета на сат, према подацима бродарских компанија и издавачке куће Лојдс Лист, изведеним на основу приближне вредности робе која се свакодневно транспортује овим морским коридором.
Лојдс процењује да бродски транспорт овим каналом према западу износи приближно 5,1 милијарду долара дневно, а према истоку око 4,5 милијарди долара дневно, што значи да је укупна дневна штета скоро 10 милијарди долара сваког дана.
Према писању агенције "Блумберг", на пролазак Суецом чека око 185 пловила, док Лојдс процењује да их има 165.
Према Светском савету за бродарство, дневна пропусна моћ Суецког канала је 106 пловила. То значи да ће након деблокирања канала бити потребна бар још два дана да се рашчисти гужва са "заробљеним" бродовима.
Блокада додатно погоршава већ напрегнуту ситуацију у ланцу снабдевања, каже Јон Голд, потпредседник за ланце снабдевања и царинску политику америчке Националне федерације трговаца на мало, преноси Си-Ен-Би-Си.
Многе компаније се још увек боре с проблемима загушења у ланцу снабдевања и кашњењима која су проистекла од пандемије. Нема сумње да ће кашњења због ситуације у Суецу изазвати додатне проблеме, додаје он.
Суецки канал, који раздваја Африку од Азије, једна је од најпрометнијих морских трговинских рута на свету, којом се обавља приближно 12 посто укупне светске трговине. Течни природни гас, сирова нафта и нафтни деривати који се извозе преко овог коридора, имају удео од пет до 10 посто у глобалном бродском превозу енергената. Остатак промета чине разноврсни производи, од камина до одеће, намештаја, машсина, ауто-делова...
Суштина овог проблема зависи од тога колико ће времена бити потребно да се Евер Гивен помери.
Амерички увозници тренутно се суочавају са кашњењем од три дана, што ће се повећавати са продужавањем блокаде, оцењује Алан Баер, председник логистичке компаније ОЛ УСА LLC.
Баер, који има контејнере с робом на бродовима блокираним у оба смера Суецког канала, наводи да ће, ако канал остане затворен, бродови бити преусмерени на Рт добре наде, да заобиђу рог Африке, што ће продужити путовање за још седам до девет дана.