Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Михајловић: До краја године готов цео Коридор 10

15.11.2018. 13:45 13:55
Пише:
Фото: Tanjug

БЕОГРАД: Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да ће до краја године бити пуштен саобраћај на читавом Коридору 10 и кроз Грделичку клисуру. 

Одговорајући у емисији "Инсајдер дебата" на питање да ли је држава немоћна да заврши све инфраструктурне пројекте и обрачуна се с нелегалним објектима, она је рекла да је ова Влада Србије итекако показала колико је моћна.  

"Држава коју водимо није нимало немоћна. Да ли је немоћна била она која је обећавала да ће Коридор 10 бити завршен 2004, или ова данас која ће до краја године да пусти у саобраћај и деоницу у Грделичкој клисури и која је за три године завршила 200 километра нових ауто-путева? Да ли је немоћна била она која није обновила готово ниједан километар пруге, или ова данас која је обновила више од 200 километра пруга? Да ли је немоћна била она у којој се годинама чекало на грађевинске дозволе или ова данас у којој се дозволе добијају електронски за неколико дана, истакла је Михајловићева.

Како је саопштено из њеног кабинета, она је на питање како је могуће да се обруши косина на ауто-путу у Грделици, оценила да је реч о стварима које се дешавају на градилиштима свуда у свету. 

"Али треба знати и да ауто-пут кроз Грделицу није постојао до 2012. године и да је почео да се гради тек 2013. и 2014. године. Урушавање косине јесте проблем, али наши стручњаци и компаније решили су овај проблем, као што су већ изградиле ову деоницу којом ће грађани аутомобилима моћи да прођу до краја године", рекла је министарка.

Додала је да после четири године колико води ово министарство већ може да се види шта је све урађено. 

"Нема потребе да причамо, него можемо да се возимо новим ауто-путевима ка Македонији и Бугарској, да се возимо новим возовима на обновљеном делу барске пруге и других пруга", каже Михајловићева.

Говорећи о нелегалној градњи на Копаонику, истакла је да је реч о изолованом случају и изузетку, а не о правилу, јер је до сада уклоњено 79 нелегалних објеката из заштићених зона и да ће држава решити и овај случај.

"Не могу да дозволим да се од појединачних случајева не види све друго што је урађено. Не заборавите да имамо праву екслопозију дивље градње на Златибору и да смо реаговали на то заштитивши овај део Србије да више не може да се не гради где ко стигне", истакла је Михајловићева.

Грађевински инжењер и в.д. председника Привредне коморе Београда Аца Поповић рекао је у истој емисји да су најновије измене закона о озакоњењу показале "озбиљну строгост државе".

"Јасно је речено да нема озакоњења нелегалних објеката који су изграђени после новембра 2015. године, да нема прикључења нелегалних објеката на комуналну инфраструктуру и да је онемогућена продаја таквих објеката. Сада дивљи градитељи озбиљно размишљају да ли им се исплати да граде без дозволе, јер нотари не могу да оверавају уговоре о продаји нелегалних станова. Ово је озбиљан удар државе на дивљу градњу", навео је Поповић.

Нове кривичне пријаве за аутопут Уб-Лајковац

Михајловић је изјавила да ће бити проширена кривична пријава против одговорних за пропусте у изградњи дела ауто-пута од Уба до Лајковца на Коридору 11.

"Сада се види да је овај ауто-пут прављен букавно од блата! Ми смо пре годину дана подигли кривичну пријаву против свих одговорних за изградњу ове деонице коју ћемо сада да проширимо и на одговорне у лабораторијама који су давали сагласност да је материјал који је уграђиван у ауто-пут одговорајућег квалитета. Пријава ће бити проширена и на део надзора на овој деоници", рекла је Михајловићева у ТВ емисији "Инсајдер дебата".



Упоређујући колико је коштала ова деоница у односу на Грделичку клисуру, Михајловићева је нагласила да је овај ауто-пут дужине 12,5 километара који „иде из њиве у њиву“ укупно плаћен 100 милиона долара, да је имао 15 анекса, а да је деоница исте дужине у Грделичкој клисури, најтежем градилишту у овом делу Европе, коштала 20 милиона долара мање.



"Ова деоница је пример како више никад не сме да се ради и сви они који су у томе учествовали треба да оду да виде шта су радили. Ми чинимо све да до краја године завршимо овај посао, да пустимо саобраћај и на овој деоници и да имамо комплетан ауто-пут од Обреновца до Прељине у дужини више од 100 километра", рекла је Михајловићева, наводи се у саопштењу из њеног кабинета.



Председник Привредне коморе Београда, грађевински инжењер Аца Поповић рекао је у истој емисији да су радови на деоници Уб-Лајковац "самота свих учесника".



"Овде је било великих пропуста, од извођења радова, материјала који је уграђиван, надзора и свега другог. Ако је негде све било погрешно, онда је на овој деоници која је и беспотребно почела да се гради, рекао је Поповић."

Пише:
Пошаљите коментар