Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Mihajlović: Do kraja godine gotov ceo Koridor 10

15.11.2018. 13:45 13:55
Piše:
Foto: Tanjug

BEOGRAD: Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će do kraja godine biti pušten saobraćaj na čitavom Koridoru 10 i kroz Grdeličku klisuru. 

Odgovorajući u emisiji "Insajder debata" na pitanje da li je država nemoćna da završi sve infrastrukturne projekte i obračuna se s nelegalnim objektima, ona je rekla da je ova Vlada Srbije itekako pokazala koliko je moćna.  

"Država koju vodimo nije nimalo nemoćna. Da li je nemoćna bila ona koja je obećavala da će Koridor 10 biti završen 2004, ili ova danas koja će do kraja godine da pusti u saobraćaj i deonicu u Grdeličkoj klisuri i koja je za tri godine završila 200 kilometra novih auto-puteva? Da li je nemoćna bila ona koja nije obnovila gotovo nijedan kilometar pruge, ili ova danas koja je obnovila više od 200 kilometra pruga? Da li je nemoćna bila ona u kojoj se godinama čekalo na građevinske dozvole ili ova danas u kojoj se dozvole dobijaju elektronski za nekoliko dana, istakla je Mihajlovićeva.

Kako je saopšteno iz njenog kabineta, ona je na pitanje kako je moguće da se obruši kosina na auto-putu u Grdelici, ocenila da je reč o stvarima koje se dešavaju na gradilištima svuda u svetu. 

"Ali treba znati i da auto-put kroz Grdelicu nije postojao do 2012. godine i da je počeo da se gradi tek 2013. i 2014. godine. Urušavanje kosine jeste problem, ali naši stručnjaci i kompanije rešili su ovaj problem, kao što su već izgradile ovu deonicu kojom će građani automobilima moći da prođu do kraja godine", rekla je ministarka.

Dodala je da posle četiri godine koliko vodi ovo ministarstvo već može da se vidi šta je sve urađeno. 

"Nema potrebe da pričamo, nego možemo da se vozimo novim auto-putevima ka Makedoniji i Bugarskoj, da se vozimo novim vozovima na obnovljenom delu barske pruge i drugih pruga", kaže Mihajlovićeva.

Govoreći o nelegalnoj gradnji na Kopaoniku, istakla je da je reč o izolovanom slučaju i izuzetku, a ne o pravilu, jer je do sada uklonjeno 79 nelegalnih objekata iz zaštićenih zona i da će država rešiti i ovaj slučaj.

"Ne mogu da dozvolim da se od pojedinačnih slučajeva ne vidi sve drugo što je urađeno. Ne zaboravite da imamo pravu ekslopoziju divlje gradnje na Zlatiboru i da smo reagovali na to zaštitivši ovaj deo Srbije da više ne može da se ne gradi gde ko stigne", istakla je Mihajlovićeva.

Građevinski inženjer i v.d. predsednika Privredne komore Beograda Aca Popović rekao je u istoj emisji da su najnovije izmene zakona o ozakonjenju pokazale "ozbiljnu strogost države".

"Jasno je rečeno da nema ozakonjenja nelegalnih objekata koji su izgrađeni posle novembra 2015. godine, da nema priključenja nelegalnih objekata na komunalnu infrastrukturu i da je onemogućena prodaja takvih objekata. Sada divlji graditelji ozbiljno razmišljaju da li im se isplati da grade bez dozvole, jer notari ne mogu da overavaju ugovore o prodaji nelegalnih stanova. Ovo je ozbiljan udar države na divlju gradnju", naveo je Popović.

Nove krivične prijave za autoput Ub-Lajkovac

Mihajlović je izjavila da će biti proširena krivična prijava protiv odgovornih za propuste u izgradnji dela auto-puta od Uba do Lajkovca na Koridoru 11.

"Sada se vidi da je ovaj auto-put pravljen bukavno od blata! Mi smo pre godinu dana podigli krivičnu prijavu protiv svih odgovornih za izgradnju ove deonice koju ćemo sada da proširimo i na odgovorne u laboratorijama koji su davali saglasnost da je materijal koji je ugrađivan u auto-put odgovorajućeg kvaliteta. Prijava će biti proširena i na deo nadzora na ovoj deonici", rekla je Mihajlovićeva u TV emisiji "Insajder debata".



Upoređujući koliko je koštala ova deonica u odnosu na Grdeličku klisuru, Mihajlovićeva je naglasila da je ovaj auto-put dužine 12,5 kilometara koji „ide iz njive u njivu“ ukupno plaćen 100 miliona dolara, da je imao 15 aneksa, a da je deonica iste dužine u Grdeličkoj klisuri, najtežem gradilištu u ovom delu Evrope, koštala 20 miliona dolara manje.



"Ova deonica je primer kako više nikad ne sme da se radi i svi oni koji su u tome učestvovali treba da odu da vide šta su radili. Mi činimo sve da do kraja godine završimo ovaj posao, da pustimo saobraćaj i na ovoj deonici i da imamo kompletan auto-put od Obrenovca do Preljine u dužini više od 100 kilometra", rekla je Mihajlovićeva, navodi se u saopštenju iz njenog kabineta.



Predsednik Privredne komore Beograda, građevinski inženjer Aca Popović rekao je u istoj emisiji da su radovi na deonici Ub-Lajkovac "samota svih učesnika".



"Ovde je bilo velikih propusta, od izvođenja radova, materijala koji je ugrađivan, nadzora i svega drugog. Ako je negde sve bilo pogrešno, onda je na ovoj deonici koja je i bespotrebno počela da se gradi, rekao je Popović."

Piše:
Pošaljite komentar