Крећу брзе пруге Србије
На Коридору 10, после 26 година, Србија добија нове километре пруге, пројектоване за брзине од 167 километара на сат. Градитељи двоколосечне пруге Гиље–Ћуприја–Параћин, италијанска компанија
„Италијана конструциони ЦАФ”, приводи радове крају.Радове на прузи дугој 10,5 километара „у стопу прате” стручњаци компаније „Сименс”, који завршавају електричну контактну мрежу и постављају сигналне уређаје, рекли су јуче Тањуг у градитељи пруге.
Пруга је већ делом спојена са старим колосеком од Јагодине, прешла је мост на Великој Морави, а изграђена је и пуштена у саобраћај заобилазница регионалног пута Јагодина–Ћуприја преко пруге и ново стајалиште у Гиљу.Ради се на железничкој станици у Ћуприји, кроз коју не иде нова пруга већ један крак старе, за потребе привреде Ћуприје и Параћина. Градитељи очекују да „ових дана буде дефинисан датум завршетка радова на тој деоници, о чему ће одлучивати и Министарство саобраћаја и грађевине. и да пруга буде пуштена у саобраћај у октобру”.
Пре неколико дана, како кажу, градитеље је посетио и разгледао радове генерални директор „Железница Србије” Милорад Стојчић.Највећи захват на прузи, а изграђено је 20 објеката, био је челични мост на Великој Морави, тежак 2.400 тона, дуг 322,5 метара, распона 52,5 метара, који држи шест стубова, од тога два речна. Њега су завршили радници „Гоше” и „Мостоградње” јер је мост почео да гради па отишао у стечај аустријско-словеначки конзорцијум „Алпина–Метеорит”.Изградња моста и те деонице пруге финансира се кредитом Европске инвестиционе банке, а инвеститор су „Железнице Србије”.