Kreću brze pruge Srbije
Na Koridoru 10, posle 26 godina, Srbija dobija nove kilometre pruge, projektovane za brzine od 167 kilometara na sat. Graditelji dvokolosečne pruge Gilje–Ćuprija–Paraćin, italijanska kompanija
„Italijana konstrucioni CAF”, privodi radove kraju.Radove na pruzi dugoj 10,5 kilometara „u stopu prate” stručnjaci kompanije „Simens”, koji završavaju električnu kontaktnu mrežu i postavljaju signalne uređaje, rekli su juče Tanjug u graditelji pruge.
Pruga je već delom spojena sa starim kolosekom od Jagodine, prešla je most na Velikoj Moravi, a izgrađena je i puštena u saobraćaj zaobilaznica regionalnog puta Jagodina–Ćuprija preko pruge i novo stajalište u Gilju.Radi se na železničkoj stanici u Ćupriji, kroz koju ne ide nova pruga već jedan krak stare, za potrebe privrede Ćuprije i Paraćina. Graditelji očekuju da „ovih dana bude definisan datum završetka radova na toj deonici, o čemu će odlučivati i Ministarstvo saobraćaja i građevine. i da pruga bude puštena u saobraćaj u oktobru”.
Pre nekoliko dana, kako kažu, graditelje je posetio i razgledao radove generalni direktor „Železnica Srbije” Milorad Stojčić.Najveći zahvat na pruzi, a izgrađeno je 20 objekata, bio je čelični most na Velikoj Moravi, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara, raspona 52,5 metara, koji drži šest stubova, od toga dva rečna. Njega su završili radnici „Goše” i „Mostogradnje” jer je most počeo da gradi pa otišao u stečaj austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina–Meteorit”.Izgradnja mosta i te deonice pruge finansira se kreditom Evropske investicione banke, a investitor su „Železnice Srbije”.