Арапи доставили понуду за Луку Нови Сад, морају да допуне документацију
НОВИ САД: Компанија "P&O Портс" из Дубаија, Уједињени Арапски Емирати, једина је доставила понуду за приватизацију "Луке Нови Сад", потврђено је у Министарству привреде.
Комисија за спровођење поступка је данас отворила пријаву и проверила исправност достављене документације.
Продаја АД „Лука Нови Сад” биће настављена још неко време пошто је после отварања једине понуде стигле из Уједињених Арапских Емирата, установљено да понуда „Дубаи Порт Ворлд”-а у формалноправном смислу није потпуна, сазнаје „Дневник”. Наш извор каже да је отварана само коверта у којој су подаци о томе да ли потенцијални купац испуњава услове које је Министарство привреде поставило пред новог власника, а то је, подсећамо, да се тражи да је купац у лучком бизнису десет година, да је сваке године у протекле три године имао годишње приход од 30 милиона евра и да је сваке године у последње три године остварио претовар изнад 1,4 милион тона робе.
„Компанија из Дубаија сигурно испуњава сва три услова, чак и вишеструко у односу на тражено, али је Комисија за тендер „Луке Нови Сад” понуду читала дословно гледајући сваки податак појединачно“, казао је наш извор.
Коверат у којем купац наводи колико новца даје за нашу Луку није отваран. Подсећамо да држава тражи упола мање новца него приликом првог покушаја продаје предузећа, 7,99 милиона евра.
„Пошто понуда у формалноправном смислу није потпуна, за осам дана Комисија за тендер треба да о томе обавести понуђача, тражећи да отклони недостатак“, наводи наш саговорник, сматрајући да за одговор из Емирата треба да прође неколико седмица, па када пошта стигне, следи заказивање новог састанка Комисије за тендер АД „Лука Нови Сад” ради наставка продаја.
„То може потрајати па до наставка састанка Комисије за тендер може проћи два месеца“, сматра наш саговорник.
Новосадска лука је једина неприватизована српска лука, а држава је продаје, како се својевремено говорило, јер дуж тока Дунава нема ниједног лучког преузећа у државном власништву.
Лука се продаје без дугова и кредита, позитивно послује и годишње је у протеклих неколико година имала претовар изнад милион тона годишње. Од новог власника очекује се да претовар подигне на ниво капацитета предузећа – 2,5 милона тона годишње – да обнови механизацију, изгради обалу и силос.
И при првом и при другом покушају продаје више пута су померани рокови за достављање понуда потенцијалних купаца јер није било заинтересованих за капитал новосадског предузећа, мада су у јавности, осим „Дубаи Порт World”-a помињани и „Валона” из САД и „Ренус” из Немачке, па су документацију откупиле и две новосадске фирме „МК комерц” и „Карин комерц”.
З. Делић