Ко је крив за блокаду рачуна Монтенегро ерлајнса?
БЕОГРАД, ПОДГОРИЦА: Док црногорски национални авиопревозник Монтенегро ерлајнс очекује да ће Контрола летења Србије и Црне Горе (СМАТСА) до понедељка деблокирати рачун те авиокомпаније из СМАТСА, међутим, стижу информације да проблем нису они, већ да Монтенегро ерлајнс није поштовао рокове из ранијих споразума о одлагању плаћања дугова.
Подгоричке Вијести су, наиме, данас објавиле да Монтенегро ерлајнс очекује деблокаду рачуна и договорити о одлагању плаћања дуга од 2,3 милиона евра према СМАТСА.
Листу је, како су навели, "из више извора" саопштено да је "упркос закључцима Владе Црне Горе од 12. јула ове године, којима се препоручује одлагање плаћања дуга до 15. октобра, СМАТСА 19. јула блокирала рачуне МА због дуга од 2,3 милиона евра".
"Поступак деблокаде рачуна МА је у завршној фази, и очекујемо да се реализује до краја дана," наводи црногорска авиокомпанија.
Да ствари нису тако једноставне говори податак да СМАТСА није једини поверилац црногорског авиопревозника, као и да укупан дуг те компаније, са каматама, износи око 13 милиона евра.
Према незваничним информацијама Танјуга, СМАТСА је само пустила на наплату већ раније донета извршна судска решења, "чија је наплата договорно репрограмирана".
Инаце, са својим изврсним пресудама за принудну наплату дуга Монтенегро ерлајнса јавили су се и други повериоци и "стали у ред за наплату", те СМАТСА неће скоро наплатити свој дуг.
Прва на листи поверилаца, према незваничним сасзнањима Танјуга је, рецимо, Прва банка ЦГ.
Суштина је, како наводе обавештени, да Монтенегро ерлајнс није испоштовао рокове из ранијих споразума о одлагању.
Реч је, такође, о дугогодисњим, нагомиланим дуговима, који нису били тајна.
Укупан дуг Монтенегро ерлајнса је око 13 милиона евра са каматама.
Влади Црне Горе као сувласнику СМАТСА и заменику директора СМАТСА, којег именује црногорска страна, то није могло бити непознато.
Кад је реч о СМАТСА, једно њено потраживање је доспело на наплату, а већ је, према Танјуговим сазнањима, два пута одлагано.
Пошто није измирено, сада је, по сили закона, доспело.
Вијести су иначе навеле да је из МА "потврђено да имају проблеме са Контролом летења, која из Београда опслужује Србију и Црну Гору", али се други повериоци не спомињу.
Саговорници листа тврде да би "уколико се блокада брзо не отклони, могло да дође до приземљења флоте због немогућности плаћања добављача горива и аеродромских услуга", што би значило губитак на угледу, али и велику финансијску штету.
На питање колику ће штету блокада нанијети компанији ако се проблем не ријеши, из МА су навели да "без обзира на тренутну блокаду, Монтенегро ерлајнс све своје активности обавља редовно".