ЧУВАЈТЕ СЕ ФИНФЛУЕНСЕРА Не наседајте на њихове савете на ТикТоку; Углавном се ради о преварама!
Улагање под утицајем друштвених медија је тренд у којем се појединци обраћају платформама као што су Твитер Инстаграм, ТикТок, YouTube и Reddit за савете и препоруке за инвестирање.
Експанзијом друштвених мрежа, а нарочито након уласка света у економску кризу током пандемије, број оних који деле савете путем интернета не престаје да расте. И заиста иако постоје савети који ће многима променити животе, постоје и они које би озбиљно требало да се избегавају.
Правило да уколико нешто није снимљено онда се није ни догодило, довело је до тога да су друштвене мреже попут ТикТока, Инстаграма и других, доживеле метеорски успех. На њима се дели све од плеса, кувања, разних савета, глуме и различитих личних и других промоција. Људи користе апликације да разоткрију своје шефове, да поделе своје фрустрације, користе их у потрази за послом, за приказивање неправде на радном месту, користе их и за тражење посла.
Друштвена мрежа TiktTok постала је прави покрет за овакву употребу, међутим финансијски стручњаци упозоравају, да се управо на тој платформи налази велики број „саветника“ које би људи морали да игноришу.
Стручњаци кажу да због велике стопе незапослености у свету, људи прибегавају различитим идејама да би на било који начин себи обезбедили лагодан живот. Такође се слажу и да нове генерације попут генерације З, прибегавају најлакшем инстант решењу, улагањем под под друштвених медија.
Шта је улагање под утицајем друштвених медија?
Уместо да се ослањају на традиционалне финансијске саветнике или квалификоване, професионалне стручњаке, многи људи сада траже смернице од самопроглашених финансијских инфлуенсера, или „финфлуенсера“, који су на овим платформама прикупили много пратилаца.
Ови финфлуенсери како се популарно зову се често представљају као образовани и искусни у финансијским питањима. Они показују своје инвестиционе успехе и дају савете како да се заради новац. Они могу да разговарају о избору улагања, стратегијама трговања, инвестицијама у криптовалуте или другим финансијским темама, а њихов садржај може бити занимљив, брз и што је најважније – убедљив.
Они који траже посао, увек траже и савет за следећи корак, а алгоритам радо одговара на њихове упите.
Тако на пример у апликацији ТикТок инфлуенсери редовно деле савете о каријери, дајући живот виралним трендовима на радном месту као што су „тихо одустајање, глумачка плата, минимални понедељком“ и још много тога.
У наставку текста навешћемо неколико уобичајених лоших савета који круже друштвеним мрежама.
Дозвољено је лагати
Суоснивач и извршни директор глобалне мреже талената Еџ, Ифи Вафла, један је од заговорника теорије да друштвене мреже могу уништити вашу каријеру он је у интервјуу за Бизнис Инсајдер рекао да је количина погрешних савета који круже ТикТоком забрињавајућа.
Један посебан савет који је видео је предлог да се улепша резиме, а он каже да је то из више аспеката погрешно.
-Ово би могло да вас проведе кроз почетни скрининг (истраживање са свих аспеката), па чак и кроз неколико фаза интервјуа, али ће се на крају вратити. Искреност и транспарентност су од кључне важности, јер граде поверење код потенцијалних послодаваца и постављају терен за успешну дугорочну каријеру – рекао је Вахла.
Са њим се слаже и Џил Чапман директорка програма и регрутер за развој раних талената која је нагласила да лагање „једноставно није у реду“.
„Минимални понедељком“
Чести савети на друштвеним мрежама су да људи хватају „кривину“ кад год им се за то пружи шанса. Да на тај начин изразе своје фрустрације због недовољно високе плате или због тога што не подносе шефа. Ово је у много сегмената погрешно. Ови инфлуенсери саветују да је сигурније остати на свом послу и наставити зарађивати плату, док се чека време да се тржиште рада поново не окрене у њихову корист.
Међутим како су објаснили стучњаци, ови инфлуенсери који лепо причају могу да саботирају каријеру. Ако се слепо следи савет да се ради мање, понаша лењо или непрофесионално. Уколико се не брине свом послу, то се вероватно неће добро завршити.
Бити превише генерички
Још један чудан савет за каријеру, бар када су стручњаци за људске ресурсе у питање је тај да ТикТокери подстичу слање нежељене поште LinkedIn-u и другим сајтовима за запошљавање стотинама истих докумената.
Али регрутери и остали експерти људских ресурса се слажу да кандидат који се стално појављује са својим небитним резимеом сигнализира црвену заставу, а ово је био један од савета који се непрестнао појављује на Тик Току.
Често мењајте послове
Иако је могуће повећати своју плату променом посла, стално скакање са једног радног места на друго, према саветима „стручњака са друштвених мрежа“, може негативно утицати на могућност запошљавња у будућности. Пословни регрутери кажу да уз честе промене послова и кратког стажа у свакој компанији, може генерално да се заради већа количина новца, али дугорочно та одлука се враћа лоше, баш као бумеранг.
Обогатите се брзо
Јако распрострањена је и промоција нереланих очекивања, да је за пут до великог богатства непотребно уложити труд и време. Саветују се такви видови предузетништва и изградње читавих имерија, за кратко време, а уз то савети ових стручњака углавном долазе уз промоцију куресва и течајева које треба платити. Да би се постигло богатство, привлаче могућношћу, показујући куће, аутомобиле и снимке прихода.
Такви савети никада не садрже причу о захтевима како су дошли до тога или како имају финансијске користи од регрутовања вас у свој тим – стога обратите пажњу како користите друштвене мреже.
Дневник/Биз портал