Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

ČUVAJTE SE FINFLUENSERA Ne nasedajte na njihove savete na TikToku; Uglavnom se radi o prevarama!

08.08.2024. 17:00 17:26
Piše:
Izvor: Ilustracija/Pexels

Ulaganje pod uticajem društvenih medija je trend u kojem se pojedinci obraćaju platformama kao što su Tviter Instagram, TikTok, YouTube i Reddit za savete i preporuke za investiranje.

Ekspanzijom društvenih mreža, a naročito nakon ulaska sveta u ekonomsku krizu tokom pandemije, broj onih koji dele savete putem interneta ne prestaje da raste. I zaista iako postoje  saveti koji će mnogima promeniti živote, postoje i oni koje bi ozbiljno trebalo da se izbegavaju.

Pravilo da ukoliko nešto nije snimljeno onda se nije ni dogodilo, dovelo je do toga da su društvene mreže poput TikToka,  Instagrama i drugih, doživele meteorski uspeh.  Na njima se deli sve od plesa, kuvanja, raznih saveta, glume i različitih ličnih i drugih promocija. Ljudi  koriste aplikacije da razotkriju svoje šefove,  da podele svoje frustracije, koriste ih u potrazi za poslom, za prikazivanje nepravde na radnom mestu, koriste ih i za traženje posla.

Društvena mreža TiktTok  postala je pravi pokret za ovakvu upotrebu, međutim finansijski stručnjaci upozoravaju, da se upravo na toj platformi nalazi veliki broj „savetnika“ koje bi ljudi morali da ignorišu.

Stručnjaci kažu da zbog velike stope nezaposlenosti u svetu, ljudi pribegavaju različitim idejama da bi na bilo koji način sebi obezbedili lagodan život. Takođe se slažu i da nove generacije poput generacije Z, pribegavaju najlakšem instant rešenju, ulaganjem pod pod društvenih medija.

Šta je ulaganje pod uticajem društvenih medija?

Umesto da se oslanjaju na tradicionalne finansijske savetnike ili kvalifikovane, profesionalne stručnjake, mnogi ljudi sada traže smernice od samoproglašenih finansijskih influensera, ili „finfluensera“, koji su na ovim platformama prikupili mnogo pratilaca.

Ovi finfluenseri kako se popularno zovu se često predstavljaju kao obrazovani i iskusni u finansijskim pitanjima. Oni pokazuju svoje investicione uspehe i daju savete kako da se zaradi novac. Oni mogu da razgovaraju o izboru ulaganja, strategijama trgovanja, investicijama u kriptovalute ili drugim finansijskim temama, a njihov sadržaj može biti zanimljiv, brz i što je najvažnije – ubedljiv.

Oni koji traže posao, uvek traže i savet za sledeći korak, a algoritam rado odgovara na njihove upite.

Tako na primer u  aplikaciji TikTok influenseri redovno dele savete o karijeri, dajući život viralnim trendovima na radnom mestu kao što su „tiho odustajanje, glumačka plata, minimalni ponedeljkom“ i još mnogo toga.

U nastavku teksta navešćemo nekoliko uobičajenih loših saveta koji kruže društvenim mrežama.

Dozvoljeno je lagati

Suosnivač i izvršni direktor globalne mreže talenata Edž, Ifi Vafla, jedan je od zagovornika teorije da društvene mreže  mogu uništiti vašu karijeru on je u intervjuu za Biznis Insajder rekao  da je količina pogrešnih saveta koji kruže TikTokom zabrinjavajuća.

Jedan poseban savet koji je video je predlog da se ulepša rezime, a on kaže da je to iz više aspekata pogrešno.

-Ovo bi moglo da vas provede kroz početni skrining (istraživanje sa svih aspekata), pa čak i kroz nekoliko faza intervjua, ali će se na kraju vratiti. Iskrenost i transparentnost su od ključne važnosti, jer grade poverenje kod potencijalnih poslodavaca i postavljaju teren za uspešnu dugoročnu karijeru –  rekao je Vahla.

Sa njim se slaže i Džil Čapman direktorka programa i regruter za razvoj ranih talenata koja je naglasila da laganje „jednostavno nije u redu“.

„Minimalni ponedeljkom“

Česti saveti na društvenim mrežama su da ljudi hvataju „krivinu“ kad god im se za to pruži šansa. Da na taj način izraze svoje frustracije zbog nedovoljno visoke plate ili zbog toga što ne podnose šefa. Ovo je u mnogo segmenata pogrešno. Ovi influenseri savetuju  da je sigurnije ostati na svom poslu i nastaviti zarađivati platu, dok  se čeka vreme da se tržište rada ponovo ne okrene u njihovu korist.

Međutim kako su objasnili stučnjaci, ovi influenseri koji lepo pričaju mogu da sabotiraju karijeru. Ako se slepo sledi savet da se radi manje, ponaša lenjo ili neprofesionalno. Ukoliko se ne brine svom poslu, to se verovatno neće dobro završiti.

Biti previše generički

Još jedan čudan savet za karijeru, bar kada su stručnjaci za ljudske resurse u pitanje je taj da TikTokeri podstiču slanje neželjene pošte LinkedIn-u i drugim sajtovima za zapošljavanje stotinama istih dokumenata.

Ali regruteri i ostali eksperti ljudskih resursa se slažu da kandidat koji se stalno pojavljuje sa svojim nebitnim rezimeom signalizira crvenu zastavu, a ovo je bio jedan od saveta koji se neprestnao pojavljuje na Tik Toku.

Često menjajte poslove

Iako je moguće povećati svoju platu promenom posla, stalno skakanje sa jednog radnog mesta na drugo, prema savetima „stručnjaka  sa društvenih mreža“, može negativno uticati na mogućnost zapošljavnja u budućnosti.  Poslovni regruteri  kažu da uz česte promene poslova i kratkog staža u svakoj kompaniji, može generalno da se zaradi veća količina novca, ali dugoročno ta odluka se vraća loše, baš kao bumerang.

Obogatite se brzo

Jako rasprostranjena je i promocija nerelanih očekivanja, da je za put do velikog bogatstva nepotrebno uložiti trud i vreme. Savetuju se takvi vidovi preduzetništva i izgradnje čitavih imerija, za kratko vreme, a uz to saveti ovih stručnjaka uglavnom dolaze uz promociju  kuresva i tečajeva koje treba platiti. Da bi se postiglo  bogatstvo, privlače mogućnošću, pokazujući  kuće, automobile i snimke  prihoda.

Takvi saveti nikada ne sadrže priču o zahtevima kako su došli do toga ili  kako imaju finansijske koristi od regrutovanja vas u svoj tim – stoga obratite pažnju kako koristite društvene mreže.

Dnevnik/Biz portal

Autor:
Pošaljite komentar
SAD UDARILE NA TIKTOK Nova tužba za NEZAKONITO PRIKUPLJANJE PODATAKA, TIKTOK DEMANTUJE

SAD UDARILE NA TIKTOK Nova tužba za NEZAKONITO PRIKUPLJANJE PODATAKA, TIKTOK DEMANTUJE

03.08.2024. 09:04 09:06